Strhující reklama Nike World Cup 2014 – Risk Everything

4 měsícedříve od v Marketing, Sociální média Tagged: , , , , , ,

Představte si, jaký by byl fotbal s dokonalými hráči. S hráči, kteří nechybují, nejsou nervózní. Žádný risk, jen čistá hra a předem jasný výsledek. Precizní technické kličky, na centimetr přesné přihrávky a co útok, to gól. Trochu nuda, že?

The Last Game – pětiminutové video plné akce a animovaných efektů vypráví příběh o zlém vědci, kterému se nelíbí, že hráči na hřišti riskují, výsledky jsou nepředvídatelné a jejich šance uspět je příliš nízká. Proto naklonuje a zdokonalí současné nejlepší hráče, aby vymýtili z fotbalu riziko.

To se ale nelíbí Ronaldovi, který se rozhodne dát dohromady nejlepší hráče – all star team. Hráči si však již našli běžnou práci. Rooney se stal rybářem, Ibrahimovič se neúspěšně snaží prodat svou autobiografii a Iniesta se vzhledem k vysoké míře nezaměstnanosti ve Španělsku jen poflakuje. Ronaldovi tak nezbyde než bývalé hvězdy unést.

Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Zlatan Ibrahimovič, Andres Iniesta, Franck Ribery, David Luiz, Neymar a Tim Howard tak drží v rukou osud fotbalu. Bude fotbal nudná hra bez risku nebo se do fotbalu vrátí akce? To vše záleží jen na jejich výkonu v posledním utkání proti klonům.

Jako od Pixaru

Kreativně zpracovaná reklama Nike vypadá jako minifilm od Pixaru. Svým laděním připomíná oblíbený rodinný film The Incredibles nebo Despicable Me. Děj je jednoduchý a přímý. Přesto video vzbuzuje jisté kontroverze.

Logo Záporňáků coby Davidova hvězda?

Na internetu se od uvedení reklamy před dvěma týdny začaly objevovat negativní komentáře a články, které naráží na to, že je reklama antisemitská. Logo klonů údajně připomíná Davidovu hvězdu.

reklama Nike

Zdroj: Littlelightstudios

Paralelu s Biblí spatřují kritici také v dokonalých klonech stvořených firmou Perfect Inc. Klony mají stejný oděv a účesy, které jim dal „stvořitel“. Bible říká, že jedině Bůh je dokonalý a my bychom se měli snažit být jako on.

Ve videu najdeme spoustu dalších obrazů – míč padající z nebe před sochu Ježíše v Riu, poslední hra coby armageddon, sochy hráčů v nadživotních velikostech připomínající sochy řeckých bohů, Boha ztělesněného Mr. Perfect, jak na závěr zápasu přidává hráče do hry a potvrzuje tak, že Bůh je nespravedlivý, skrývající se.

Nicméně Nike odmítá spojitost videa s židovskou symbolikou. „Logo, které se objevuje na uniformách klonů a na reklamních plochách ve videu The Last Game je fotbalový míč. Jakákoli podobnost s jinými symboly či obrazy je čistě náhodná a nezáměrná. Respektujeme všechna náboženství a logo nebylo vytvořeno s účelem urážet.“

reklama Nike – Risk Everything, a to doslova!

Ať už je nábožensky zaměřená či ne, na YouTube má reklama „The Last Game“ spadající pod současnou kampaň Nike – Risk Everything nyní více než 52 milionů zhlédnutí. Před uvedením však reklama vyvolávala obavy, zda bude lidmi přijata, když v ní nehraje jediný člověk z masa a kostí. Riskování tak zakusila vedle hlavních hrdinů videa i agentura Wieden + Kennedy, která byla reklamou pověřena, i samotný Nike.

Nutno uznat, že se risk vyplatil a reklama Nike opět předčila všechny ostatní reklamy na World Cup. Co na ni říkáte vy?

Yandex.Metrica