Cereálie Period Crunch
Zdroj: Intimina

Cereálie ve tvaru dělohy mají vyvolat diskuzi o menstruaci

Švédská značka Intimina se pustila do boje proti stigmatu, které obklopuje menstruaci. Vytvořila proto symbolické cereálie Period Crunch, které tvarem připomínají ženské reprodukční orgány.

Aby společnost dokázala vymýtit tabu, které i v dnešní době panuje v souvislosti s menstruací, je důležité o tomto tématu mluvit i v rodinném kruhu. Intimina, která vyrábí především intimní hygienické potřeby pro ženy, proto v rámci kampaně navrhla cereálie, jež mají upozornit na to, že se v domácnostech o menstruaci příliš nemluví.

Podle průzkumu, který provedla Intimina, se v současnosti 48 % lidí stydí otevřeně mluvit o menstruačních záležitostech. A 77 % lidí nikdy nemluvilo o ničem, co by se týkalo menstruace, u kuchyňského stolu. Tedy na místě, kde se obvykle pravidelně setkávají členové domácnosti.

„Menstruace jsou normální a mluvit o nich by také mělo být normální. Ale kvůli přetrvávajícímu stigmatu jsou rozhovory o periodách stále obtížné a trapné, dokonce i s blízkými,“ vysvětluje Danela Žagar, globální brand manažerka Intiminy.

Tímto způsobem vznikl nápad na vytvoření cereálií, které svým tvarem téma menstruace připomenou u společné snídaně. Cereálie navíc mají malinovou příchuť a odpovídající barvu, takže při smíchání s mlékem tekutinu obarví na červeno.

Na krabici výrobku se nachází návrhy na započetí konverzace a také schéma ženského pohlavního ústrojí, na kterém lidé mohou identifikovat, kde se nachází děloha. Schéma společnost přidala v reakci na výzkum, který provedla v minulých letech. Ten odhalil, že 82 % lidí nedokáže správně určit, kde se děloha přesně nachází.

Cereálie Period Crunch nebudou k dostání v žádných obchodech. Jejich vytvoření bylo spíš symbolické a značka je rozesílá pouze na požádání po registraci přes e-mail. Výrobek je součástí dlouhodobé kampaně Seen + Heard, jejímž cílem je zvýšit povědomí o ženském zdraví.

Zdroj: Intimina