Organizace Člověk v tísni zahájila Týdny mediálního vzdělávání, jejichž cílem je rozvíjet mediální gramotnost mladých lidí. Událost provází zajímavá kampaň, která vážné téma prezentuje s nadsázkou.
Člověk v tísni vzal letos pěstování mediální gramotnosti doslova a spustil hravou komunikační kampaň, která využívá paralely z rostlinné říše. Návštěvníci webu pestujememedialnigramotnost.cz se při listování mediálním herbářem například dozvědí, jak rozpoznat napalmu reklamní, internetovou monsteru, dezinformační bolševník nebo jak se nepřilepit na mucholapku chytlavého titulku.

Jinými slovy kampaň vybízí veřejnost, především žáky a studenty, k ověřování informací z více zdrojů, podpoře kvalitních a nezávislých médií, obezřetnosti při výběru důvěryhodných zdrojů informací a poukazuje na negativní vliv dezinformací na veřejné mínění a mezilidské vztahy.
Kampaň se během května a června objeví na outdoorových nosičích v Praze, Brně, Olomouci, Ostravě a Plzni. Zároveň ji pořadatelé podpoří online bannery, videoreklamou, inzercí v tištěných médiích a na sociálních sítích. Komunikaci doplní i třicetisekundový rozhlasový spot.
Aktivity pro žáky a studenty
Týdny mediálního vzdělávání, které Člověk v tísni pořádá už po šesté, doprovází hned několik aktivit. Součástí je mimo jiné zveřejnění interaktivních online kurzů s YouTuberem Jankem Rubešem, které mají studenty ve věku 13 až 17 let seznamovat s pěti tématy z oblasti mediální gramotnosti. Kurzy doplňuje krátká bonusová hra o dezinformacích.
Na portálu JSNS.cz přibyly také vzdělávací lekce série O médiích nebo balíček s výukovými materiály pro učitele. Vzhledem k probíhající válce na Ukrajině připravili pořadatelé také debatu s novináři s názvem Práce válečného zpravodaje. Ta se odehraje 20. května na základní škole v Kunraticích.
Do Týdnů mediálního vzdělávání se může zapojit kterákoliv základní a střední škola v České republice, a to až do 17. června.
Zdroj: Člověk v tísni
Odpovědět
Zobrazit komentáře