DirtySixer
Zdroj: DirtySixer

DirtySixer představil prototyp největšího elektrokola na světě

Americká značka kol DirtySixer se pustila do výroby dosud největšího elektrokola na světě. Předobjednávky spustí letos v létě.

Z praktických důvodů pracuje většina výrobců prakticky jakéhokoli zboží s Gaussovou křivkou, která předpokládá, že naprostá většina lidí má víceméně „normální“ tělesné rozměry. Ti, kdo se do těchto „normálních“ parametrů (na obou koncích křivky) nevejdou, proto u mnoha výrobků musí čelit potížím. Problémy vyvstávají i u výběru jízdních kol. Značka DirtySixer se proto zaměřila na výrobu kol ideálních pro vysoké lidi.

Za výrobou stojí David Folch, kterého k ní přivedla tělesná výška 198 centimetrů. Ta mu zabraňovala najít si kolo, na kterém by se mu jezdilo pohodlně a bezpečně. Po nehodě, při které si zlomil několik kostí, se rozhodl situaci na trhu vlastními silami změnit.

Folch tedy přišel s bicyklem AllRoad Mark II, jehož kola mají průměr 36 palců (91,44 centimetrů). Pro srovnání: běžná trekingová a silniční kola mají jednotný průměr 28 palců (71,12 centimetrů). U horských kol se do obliby dostávají o palec větší 29palcové ráfky (73,66 centimetrů). Není překvapivé, že nabídku DirtySixer využilo již mnoho hráčů NBA, včetně například Shaquilla O’Neala, LeBrona Jamese, Kevina Duranta a dalších.

XXL elektrokolo

Protože se oblast cyklistiky mohutně elektrifikuje, Folch model nedávno upgradoval a představil prototyp největšího elektrokola na světě: eDirtySixer.

Před uvedením na trh bude výrobce testovat ještě další typy motorů, ale aktuálně šlapání pomáhá 250wattový motor Shimano STEPS e8000 napájený 500 Wh lithium-iontovou baterií integrovanou ve spodní trubce. S elektrickou dopomocí pojede rychlostí maximálně 32 km/h a na jedno nabití baterie by cyklista měl zvládnout ujet přibližně 97 km. Konstrukci doplňují hydraulické kotoučové brzdy, odpružená sedlovka, ráfky Carbon Nextie, 14rychlostní zadní nábojové kolo Rohloff XXL a řemenový pohon Gates Carbon. Maxi kolo s hliníkovým rámem váží zhruba 29 kilogramů.

Velké kolo bude mít i velkou cenovku. Zájemci si musí připravit minimálně 8 tisíc dolarů, tedy zhruba 180 tisíc korun za pevnou verzi. Za model s odpruženou vidlicí si ještě trochu připlatí. Předobjednávky výrobce spustí během letošního léta.

Zdroj: DirtySixer