Zdroj: Glenn Carstens, Unsplash

EA si patentovalo systém přizpůsobení her uživatelům na míru

Vydavatelství EA si nechalo patentovat systém, který sesbírá data o tom, jak hrajete. Na základě toho vám upraví mapu, množství nepřátel nebo nabídne a doporučí další obsah či předměty do hry.

Přestože každý hráč je jiný, u většiny se dají pozorovat nějaké zvyky a preference. Nejde pouze o oblíbený žánr, ale také způsob, jak se ve hře chovají a tráví čas. Například jestli rádi objevují okolí, kolik času tráví bojem, jestli získávají sběratelské předměty nebo plní výzvy a další. Právě na využití takových informací se zaměřuje nový patent EA.

artwork ke hře Apex Legends, kterou vydalo EA
Artwork k online hře Apex Legends od EA. Zdroj: EA

Po získání všech těchto údajů může EA hráči přiřadit určitou kategorii jako například soutěživý nebo průzkumník a zároveň vyhodnotí, co daný uživatel nemá rád. Navíc údaje shromažďuje z více her a postupně je doplňuje tak, jak se hráč vyvíjí a postupuje.

Podle dokumentu k patentu může takový systém používat data k různým účelům i mimo hry, ale tvůrci naznačují alespoň dva konkrétní příklady jeho využití. V prvním případě se jedná o nabídnutí a zpřístupnění předmětů do hry, DLC nebo dalšího obsahu. Druhou možností je ovlivnění samotné hry. Takže hráč, který rád objevuje, bude procházet jiným prostředím než ten, co rád bojuje. Stejně tak každý potká jiné množství nepřátel, nehratelných postav, hádanek a dalších výzev.

Přestože v samotném dokumentu o využití pro propagaci není zmínka, jde o oblast, kde má podobný systém velký potenciál. Díky tomu by totiž EA dokázalo nabídnout a lépe zacílit reklamu ve světě her. Samozřejmě ale ne všechny patenty nakonec najdou využití v reálném světě.

Zdroj: Patentscope, EA