Zdroj: Kharl Anthony Paica, Unsplash

Konkurent lovil zákazníky v obchodech Apple. Využil funkci AirDrop

Francouzská společnost Back Market, která provozuje tržiště s repasovanou elektronikou, provedla odvážný PR kousek. Na zařízení v obchodech značky Apple posílala vlastní reklamu.

Při příležitosti letošního Dne Země se firma Back Market spojila s agenturou Marcel, která spadá pod Publicis Groupe, a přichystala si neobvyklou kampaň. V celkem šesti velkých obchodech Apple v Londýně, Paříži a Berlíně informovala zákazníky o tom, že nákup repasované elektroniky je ekologičtější a levnější než kupování nové. Využila k tomu funkci AirDrop, která slouží k bezdrátovému posílání položek mezi zařízeními Apple v blízkém okolí.

Back Market lovil zákazníky v obchodech Apple.
Zdroj: Mihaly Koles, Unsplash

Reklama přes AirDrop

Back Market připevnil na kolo lahev na vodu a umístil do ní telefon. Bicykl zaparkoval poblíž obchodu Apple a pak už nechal naprogramovaného bota, aby rozesílal zprávy na blízká zařízení uvnitř. Zákazníkům v prodejně se na produktech, které si prohlíželi, zobrazilo upozornění, že s nimi Back Market chce něco sdílet. Pokud výzvu potvrdili, zobrazily se jim hlášky jako například: „Tento iPhone 12 je dodáván v růžové, modré, černé a zelenější. Přejděte na repas.“ Zprávy následně nasměrovaly překvapené zákazníky na web firmy, kde si mohli koupit stejný model za nižší cenu.

Kampaň měla především upozornit na environmentální výhody repasované elektroniky. „Když jsme před téměř 8 lety začínali, byli jsme si již vědomi pozitivního dopadu, který mají repasované produkty na životní prostředí ve srovnání se stejnými novými výrobky. Neměli jsme však čísla, která by podpořila naše slova. Po zveřejnění první části studie ADEME (francouzské Agentury pro životní prostředí a hospodaření s energií – pozn. red.), to nyní můžeme tvrdit nahlas a jasně. Tato kampaň je naším způsobem, jak otevřít debatu o těžkých environmentálních dopadech konzumu,“ vysvětluje Vianney Vaute, spoluzakladatel Back Market.

Tento PR kousek se samozřejmě udál bez vědomí společnosti Apple, a proto byl poněkud na hraně. Reakce zákazníků byly ale vesměs pozitivní. Podívejte se na ně sami ve videu, které Back Market ke kampani vytvořil:

Reakce zákazníků na PR kousek Back Market.

Zdroj: Publicis Groupe