Facebook údajně chystá vlastní verzi Clubhouse. Zařadí se do fronty za Twitter a Marca Cubana

Vyzobávání toho nejlepšího z konkurenčních platforem se Facebooku doposud vyplácelo. Převzetí Stories od Snapchatu, okopírování Reels od TikToku, nebo služba Rooms, která se znatelně inspirovala v populární službě Zoom: to je jen několik příkladů nepříliš decentního eklektismu, kterým si společnost vysloužila nálepku „toho opisovače.“ V rámci zachování svého renomé Facebook údajně přichází s novinkou, která si má vypůjčit to nejzajímavější z čím dál populárnější platformy Clubhouse.

Screenshot: Trendwatcher.cz

Clubhouse, nová sociální síť založená na audio chatu, vyvolala v poslední době nemalý rozruch tím, že lidem umožnila virtuální pokec nad zajímavými tématy, a to s nádechem exkluzivity. Bez pozvánky a iPhonu jste se tam totiž neměli šanci dostat. Výkonný ředitel Facebooku Mark Zuckerberg se na platformě objevil v neděli, kdy rozjel zajímavou diskuzi o formách zvukové komunikace a možnostech rozšířené reality.

Dle blíže nejmenovaných zaměstnanců Facebooku se stalo jedním z nových cílů společnosti vytvoření podobné platformy, která má být prozatím v nejranějších fázích vývoje. S ohledem na neurčitý zdroj těchto informací je novinky třeba brát s rezervovaným odstupem. Mluvčí Facebooku i zástupce Clubhouse je odmítli komentovat.

V prospěch všech stran je třeba uvést, že Facebook není první společností, která si uvědomuje nemalý potenciál audiovizuálních sociálních sítí. V příspěvcích níže se můžete podívat na to, že Twitter aktuálně pracuje na konkurenci Clubhouse s názvem Spaces, zatímco americký miliardář a zakladatel Broadcast.com Mark Cuban vyvíjí vlastní platformu Fireside.