Zdroj fotografie: HikingScenery

Nový Zéland si novou turistickou kampaní utahuje z instagramových klišé a dalších nešvarů

Novozélandská turistická kampaň si dělá dobrý den z instagramových pozérů. A to doslova.

Satirický hvězdný komik Tom Sainsbury povzbuzuje návštěvníky i domorodce k tomu, aby se vyhnuli stereotypnímu chování typickému pro sociální sítě a zkusili dělat věci trochu … novým způsobem.

Kampaň vznikla mimo jiné v reakci na nedávno utvořenou frontu na vrcholu pohoří Roys Peak, která se stala virálním hitem. Zobrazuje skupinku lidí, kteří vyčkávají na to, až si budou moci z ikonického místa pořídit jednu velmi ikonickou fotografii. Z příspěvku twitterového uživatele Lukase Stefanka to ovšem vypadá, že se čekání na „tu dokonalou“ spíše podobá čekání na Godota.

Skvělé a vtipné video získává ohlasy po celém světě, společně s ním i nový populární hashtag #DoSomethingNewNZ. Autorům nejoriginálnějších příspěvků s tímto hashtagem slibuje novozélandská vláda cestovní vouchery v hodnotě 300 dolarů (cca. 6500 Kč).

Kampaň kromě satirické funkce plní především funkci bezpečnostní. Snaží se šířit poselství, že cestovat se má kvůli zážitkům, ne kvůli focení v často nepříliš bezpečných situacích.