senior Harold na jedné z fotografií
Zdroj: StockLite, Shutterstock

Meme hvězda Harold odhaluje původ svého utrápeného výrazu

Znáte meme s utrápeným seniorem Haroldem? Brazilská firma Eno ve svém propagačním spotu s nadsázkou odhaluje právě původ jeho výrazu.

Málokoho asi napadlo, že meme s postavou staršího muže s přezdívkou Hide the pain Harold jednou někdo využije při vážně míněné reklamě. Známou tvář Andráse Aratóa, kterého zná celý svět především jako Harolda, použila ve svém novém spotu brazilská firma Eno.

Původní obrázek, který následně spustil vlnu parodií
Senior Hide the pain Harold či jenom Harold a jeho nucený výraz, který inspiroval internet. Zdroj: StockLite, Shutterstock

Arató neboli Harold v něm vysvětluje původ výrazu, který bavil celý internet. Neměl ho kvůli smutku, stydlivosti nebo bolesti, měl totiž problém s pálením žáhy, se kterým mu pomohl právě produkt od firmy Eno. Samozřejmě jde o nadsázku.

Kampaň šikovně využívá celosvětově známý internetový vtip a dokazuje, že propagace přípravku proti pálení žáhy nemusí být nudná či nezajímavá. „Eno je skvělým spojencem pro lidi, kteří potřebují pomoc při pálení žáhy. Využít pro propagace ikonickou postavu, jako je Harold, dodá naší komunikaci větší sílu k rozšíření,“ říká manažerka Eno Carol Curi. Spot je celkově svérázný, humorný a navíc doplněný o lehce psychedelické efekty.

Harold se stal populárním, když někdo objevil ve fotobance fotografii se seniorem, který má ve tváři spíše výraz nepohody a utrpení než smíchu, jak nejspíše autor původně zamýšlel. Dalšího rozšíření a popularizace postavy se už zhostila internetová komunita na Facebooku, webu 4chan či Redditu. Popularity se nakonec dočkal i samotný András Arató, když odhalil svou identitu veřejnosti.

V minulosti popularitu Harolda využil při propagaci také italský Vodafone nebo společnost Coca Cola na maďarském trhu.

Reklama filmy Eno.

Zdroj: Ads of the World