Účtenky
Zdroj: Karolina Grabowska, Pexels

Méně zbytečných tištěných účtenek. Nově je omezí i Globus

Papírové účtenky z obchodů pomalu, ale jistě mizí. Do skupiny obchodních řetězců, které je omezily, se nyní přidává Globus.

Již několik obchodních řetězců napadlo omezit tuny zbytečného odpadu, které vznikají při nakupování – tištěné účtenky, které většina lidí po nákupu okamžitě vyhazuje. K Lidlu nebo Albertu se nyní přidává Globus, jehož zákazníci mohou k nákupu chtít zkrácený nebo elektronický doklad.

Účtenky
Díky elektronickým účtenkám Globus ušetří až 3 tisíce kilometrů papíru. Zdroj: Pixabay

Zákazníci z věrnostního programu Globus Bonus si mohou nechat poslat elektronickou verzi účtenky do aplikace. Doklady zde zůstanou po dobu dvou let, s reklamací tedy problém nevznikne. Skrze aplikaci lze také účtenky sdílet s dalšími lidmi, například e-mailem. A kdo není součástí věrnostního programu, může si nechat u pokladny vytisknout jen zkrácenou variantu dokladu, čímž papír také ušetří.

Globus v tiskové zprávě informoval, že pro 700 tisíc členů věrnostního programu vytiskne ročně na 13 milionů účtenek. Průměrně si za rok každý z nich odnesl ke svým dvaadvaceti nákupům účtenky v souhrnné délce 5 metrů. Opatření směřující k úspoře jsou tedy na místě.

„Máme možnost ročně ušetřit takřka tisíce kilometrů účtenkového papíru, pokud zákazníci, kteří používají mobilní aplikaci, zvolí před nákupem verzi elektronické účtenky. Počet aktivních uživatelů aplikace poroste, a tak časem můžeme dosáhnout úspory i 3 tisíc kilometrů účtenek. Nicméně jde o volitelnou věc, pokud zákazník potřebuje k nějakému nákupu tištěnou účtenku, vždy ji může dostat,“ popisuje nové nastavení Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

V budoucnu papírových účtenek pravděpodobně ještě ubyde. Aktuální vývoj směřuje k tomu, že bude možné elektronické účtenky zobrazovat v mobilní aplikaci vydavatele platební karty.

Zdroj: TZ