Zdroj: Sandro Schuh, Unsplash

Reklamy na Super Bowlu: Kdo z nováčků měl nezajímavější spot?

Super Bowl není pouze významná sportovní událost, ale také přehlídka top televizních reklam. Podívejte se na náš výběr nejzajímavějších spotů firem, které propagace na této události využily poprvé.

Super Bowl je tradiční vrchol ligy NFL (National Football League) v americkém fotbalu. Na letošním 56. Super Bowlu, který se odehrál 13. února, proti sobě hráli Los Angeles Rams a Cincinnati Bengals. Napínavé utkání přitáhlo tradičně kromě fanoušků sportu i spoustu firem. Díky vysoké sledovanosti se totiž jedná o velice atraktivní prostor pro televizní reklamu.

Zdroj: Pixabay

Letos si televize NBC účtovala více než 6,5 milionu dolarů za 30sekundový prostor ve vysílání. Vysokým cenám pomáhá fakt, že zatímco běžně se lidé reklamám spíše vyhýbají, v případě finále NFL se na ně dokonce i těší.

Na Super Bowlu mají pravidelně reklamu firmy jako Budweiser, General Motors nebo Taco Bell. Vedle nich se ale každoročně objevují i společnosti, které využívají reklamní prostor kolem zápasu vůbec poprvé. Letos jich bylo více než 20 a my přinášíme výběr těch nejzajímavějších.

1. Coinbase

Platforma pro nákup a prodej kryptoměn Coinbase svůj spot pojala jinak než ostatní. Nevsadila totiž na známou tvář. Místo toho se na obrazovce objevil barevný QR kód, který se pohyboval podobně jako logo na DVD přehrávačích na počátku století. Po naskenování diváka přesměroval na webovou stránku Coinbase. Aplikace služby dokonce kvůli přetížení přestala na chvíli fungovat.

2. Irish Spring

Spot firmy Colgate-Palmolive na mýdlo Irish soap je trochu divoký. Ukazuje, co se stane při setkání kultu bojovníků proti smradu s jedním nemytým turistou. V reklamě nechybí ani mluvící zvířata.

3. Planet Fitness

„Co to do Lindsay vjelo?“ ptají se lidé v reklamě na řetězec tělocvičen Planet Fitness. Herečka Lindsay Lohan v něm předvádí, jak se jí díky cvičení lépe spí, také je bystřejší a více produktivní.

4. FTX

Pokud jste skeptičtí ke kryptoměnám a jejich významu pro společnost, kryptoměnová burza FTX má pro vás ve svém spotu vzkaz. Komik Larry David v něm ztvárnil cestovatele časem, který zpochybňuje veškeré vynálezy včetně kola nebo žárovky.

5. Polestar

Reklamu startupu Polestar, který se zaměřuje na elektromobily, jsme nevybrali proto, že by byla vtipná nebo chytrá. Daleko zajímavější je její jednoduchost a troufalost.

Záběry vozidla Polestar 2 totiž provází několik sloganů, které nepokrytě útočí na konkurenci. Například spojení „no dieselgate“ a „no dirty secrets“ naráží na aféru kolem koncernu Volkswagen. Terčem se stala také Tesla a její zakladatel Elon Musk, který by rád do roku 2026 dobyl Mars. Pro něj je ve spotu spojení „no conquering Mars“.

Zdroj: CNBC