Zdroj: Fauxels, Pexels

Virtuální realita ve vyučování se osvědčila. Zamíří do dalších krajů

V českých základních školách se začaly využívat výukové programy ve virtuální realitě. VR School letos nabízí látku z chemie a přírodopisu, od září přibude také učivo zeměpisu, fyziky nebo biologie.

Výukové programy VR School, které umožňují vzdělávání v simulovaném virtuálním prostředí, letos úspěšně dokončily pilotní testování na vybraných plzeňských školách a od dubna projekt vstoupil do oficiální distribuce. Zájem o program mají školy z Pardubického, Jihomoravského nebo Olomouckého kraje, ale také některé vzdělávací instituce ze zahraničí.

VR School umožňuje vzdělávání v simulovaném virtuálním prostředí.
Zdroj: Julia M. Cameron, Pexels

Virtuální realita otevírá nové možnosti, jak si osvojit učivo, které je těžko představitelné a které si žáci nemohou v reálném světě vyzkoušet, například cestu do vesmíru či cestu do lidského těla. Podle dat z pilotního testování výuka ve VR žákům také pomáhá s dlouhodobým zapamatováním látky i celkovým udržením pozornosti.

„Hodiny o vesmíru již nemusí znamenat pouze výklad s promítáním prezentace. Namísto toho si žáci nasadí speciální brýle pro virtuální realitu a rázem se ocitnou na dosah naší sluneční soustavě. Nejen že si jednotlivé planety zblízka prohlédnou, ale budou moci vyvodit vztahy mezi nimi a dalšími vesmírnými objekty,” popisuje obsah výuky Adéla Turčová z Gymnázia Františka Křižíka, které již program VR School ve výuce od minulého roku pravidelně využívá.

Za vývojem programu stojí město Plzeň společně se společností CIE Group a Centrem robotiky Správy informačních technologií města Plzně. Inovační skupina CIE Group už v minulosti vyvinula virtuální realitu pro posádky Integrovaného záchranného systému ČR, strojvedoucí Českých drah nebo pro zdravotníky v oblasti bezpečnosti práce. Věnuje se také využití virtuální reality v oblasti neurologické a ortopedické rehabilitace.

Zdroj: TZ