Zdroj: Note Thanun, Unsplash

Aplikace od Česko.Digital ukazuje volná místa ve školkách a školách

Díky webové aplikaci Místo ve škole rodiče snadno najdou vhodné místo pro vzdělávání svých dětí po celém Česku.

Expertní dobrovolníci z Česko.Digital po Safezóně a jiných online projektech přichází s další novinkou. Aplikace Místo ve škole zobrazuje data o volných kapacitách v základních a mateřských školách napříč Českou republikou. Cílem webu je pomoci aktuálně zejména ukrajinským rodičům zjistit, která zařízení mohou v září přijímat další žáky.

Díky aplikaci od Česko.Digital (nejen) ukrajinští rodiče najdou místo ve škole a ve školce pro své děti.
Díky aplikaci od Česko.Digital (nejen) ukrajinští rodiče najdou místo ve škole a ve školce pro své děti. Zdroj: Natalie, Pexels

Hledání kapacit

Vyhledávání na webu je jednoduché a intuitivní. S výběrem vhodného ročníku pomáhá průvodce dle věku dítěte. Portál pak nabídne dostupné školy v daném regionu a ukáže, v jaké třídě je volná kapacita.

V šetření Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR (MŠMT) z června 2022 vykázaly mateřské školy 10 tisíc a základní školy přes 134 tisíc volných míst pro umístění ukrajinských dětí. Kapacity mateřských a základních škol v Česku jsou přitom velmi nevyrovnané. Největší počet volných míst se nachází v Moravskoslezském, Jihomoravském a Ústeckém kraji.

Webovou aplikaci autoři spustili začátkem července a nyní ji aktualizovali o nová data. Další aktualizace se chystá na září podle dat z MŠMT. Web vznikl z iniciativy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, ve spolupráci s iniciativou Stojíme za Ukrajinou, ukrajinskou komunitní mapou umapa.cz a MŠMT.

„Jsme rádi, že za komunitu Česko.Digital můžeme podpořit stát ve sběru a transparentnosti dat, která mohou pomoci jak v řešení aktuální situace obsazenosti škol, tak v lepším strategickém plánování. Je to jedna z dalších iniciativ, na které jsme se jako expertní dobrovolníci rozhodli pracovat a webové stránky www.mistoveskole.cz bychom rádi předali do rukou státu pro další systematický rozvoj,” říká Jan Štefanides, jeden z dobrovolnických koordinátorů projektu, který na něm pracuje od jeho začátku v březnu 2022.

Projekt má potenciál se dále rozvíjet například o kapacitu středních škol, volnočasových aktivit a také rozšířením pro širokou veřejnost.

Zdroj:TZ