Snapchat přebírá od TikToku funkci Spotlight

Sociální platforma Snapchat představuje novou funkci Spotlight, ve které připne a zvýrazní výběr nejkreativnějších příspěvků za uplynulý den. Společnost chce tímto krokem zjevně konkurovat jejímu největšímu konkurentovi, mobilní aplikaci TikTok.

Ukázka fungování funkce Spotlight na platformě Snapchat.
Snapchat spouští novou funkci Spotlight. Zaměřená bude na kreativní obsah.

Aby společnost na funkci nalákala nové uživatele, tak chce do konce letošního roku rozdělit denně 1 milion dolarů (cca. 22 110 000 Kč) mezi nejpopulárnější autory. V praxi to bude znamenat, že pokud Vaše video dosáhne obzvláště virálního úspěchu, tak nezanedbatelná část z avizovaného milionu připadne právě Vám. Počet sledujících uživatelů přitom nebude hrát žádnou roli – finanční podíly budou děleny na základě počtu zhlédnutí za daný den, objevit se ve Spotlightu můžete i více dnů po sobě. „Spotlight jsme navrhnuli tak, aby se stal místem, kde se může kdokoli dostat do centra pozornosti – bez ohledu na to, zda máte nebo nemáte veřejný účet, nebo sledující uživatele“, uvádí společnost.

Vybraná videa budou mít maximální délku 60 sekund a nebude k nim možné přidávat veřejné komentáře. Profily uživatelů budou navíc ve výchozím nastavení označeny jako soukromé. Snapchat se snaží tímto krokem bavit širokou komunitu bez toho, aniž by byl „ohrožena duševní pohoda a bezpečnost uživatelů.“

Funkce Spotlight na platformě Snapchat.
Zdroj: Snapchat

Snapchat novou funkci spustí v 11 zemích světa, a to ve Spojených státech, Kanadě, Austrálii, Novém Zélandu, Velké Británii, Irsku, Norsku, Švédsku, Dánsku, Německu a Francii. V Česku a dalších zemích se funkce podle vyjádření společnosti objeví v brzké době, pravěpodobně v horizontu následujících měsíců.