BellaBot
Bettaroe

V šumavském hotelu nově obsluhují robotické servírky BellaBot

Tuzemská hotelová síť OREA Hotels & Resorts v jednom ze svých zařízení na Šumavě zaměstnala netradiční obsluhu. O hosty nyní pečují robotické servírky BellaBot.

Šumavský OREA Resort Horizont se stal prvním českým hotelem, ve kterém hosty obsluhují roboti. Jejich nasazení do provozu ale neznamená nahrazení stávajícího personálu. „Roboti mají našim zaměstnancům pomoci s jednoduchými úkony a aktivitami. Tím ušetří čas, který mohou věnovat našim hostům a ještě tak zlepšit péči o ně,“ říká generální ředitel OREA Hotels & Resorts Gorjan Lazarov.

bellabot
Zdroj: Bettaroe.cz

BellaBot jako pomocník i atrakce

BellaBot sám rozveze jídlo i nápoje hostům rovnou ke stolu. Následně pomůže i s úklidem nádobí. Díky kapacitě odkládací plochy ušetří servírkám a číšníkům až tři cesty od stolu do kuchyně, které by jinak museli při úklidu stolů absolvovat. 

 „Robotická servírka pomáhá snížit dobu čekání na objednávku a pro návštěvníky je současně i atrakcí, která je během čekání zabaví. Pokud hosté touží po obsluze robotem, rádi jim toto přání splníme. Obzvláště pro děti je to skvělý zážitek. Nejen, že jim jídlo sama přiveze, ale dokonce na ně i mluví,“ doplňuje ředitel hotelu OREA Resort Horizont Jan Lauterkranz.

Snadné ovládání

Aby robot plnil svou práci spolehlivě, musí ho techničtí pracovníci nastavit a přizpůsobit prostorům konkrétní restaurace. Poté už s ním pracuje především personál. Jeho ovládání je jednoduché. Personál robotovi naloží objednávku a zvolí číslo stolu, ve kterému ji má dovézt.

Robot má v sobě zabudované kamery a čidla, pomocí kterých snímá okolí a hlídá si, aby do ničeho nenarazil. Jídlo a pití tak k hostům dorazí vždy v pořádku. Pokud se před něj někdo nečekaně postaví, robot ho přátelsky upozorní a po uvolnění prostoru pokračuje v cestě dál. BellaBot se nabíjí zhruba 4,5 hodiny a na jedno nabití vydrží v provozu přibližně 8 hodin. 

Vedení sítě OREA Hotels & Resorts do budoucna plánuje zařadit robotické pomocníky i do dalších hotelů. „Zaměřujeme se na automatizaci procesů, které hostům nepřináší zážitek a našemu personálu zabírají zbytečně moc času. Klienti si neužívají check-in nebo úklid stolu v restauraci, a přesně toto jsou procesy, které chceme automatizovat. Personál však roboty nahrazovat nechceme. Lidský úsměv, empatie a schopnost aktivně reagovat na potřeby hostů, jsou věci, které žádný robot nikdy nenahradí. Díky robotům budou mít naši zaměstnanci více času na to, aby poskytovali hostům individuální přístup a špičkový servis,“ dodává Lazarov.

Hotelová síť OREA v některých svých zařízeních využívá také robota Pepper, který funguje jako recepční.

Zdroj: TZ