Originální kampaň Tobacco Control vypráví animované příběhy kuřáků, kteří se snaží seknout se svým zlozvykem

Kalifornské ministerstvo zdravotnictví zahájilo tento týden novou animovanou kampaň pro program Tobacco Control, která ukazuje osobní příběhy těch, kteří se snaží přestat kouřit, ale mají strach, že to v brzké době vzdají. Cílem videí je sdělit, že podobné obavy jsou u kuřáků zcela normální a často vedou k tomu, že svá předsevzetí dříve či později smetou pod koberec. Vytrvalost a silná vůle je přesto dokáže dostat tam, kam potřebují.

Nová kampaň reaguje na aktuální zdravotnické výzkumy, které ukazují, že kuřáci jsou dvakrát náchylnější k vážným plicním komplikacím způsobených Covidem-19. Za sérií videí stojí kalifornská reklamní agentura Duncan Channon, která je vytvořila ve spolupráci s animátorem Robertinem Zambrano ze studia Nexus Studios.

Každé z videí vypráví jedinečný příběh o boji s kouřením, a to skrze tři vypravěče – George, Steva a Ryana. Každou postavu reprezentuje unikátní a nezvykle povedený styl animace, který odráží i celkové ladění jejich individuálních příběhů.

„Přestávající kuřáci vnímají selhání jako osobní porážku, ale celý proces je podobný jako posilování svalu. Nakonec se dostanou tam, kam chtějí. Chce to jen vytrvalost. Naše kampaň má těmto lidem především empaticky sdělit, že, tyto opakovaně se vyskytující problémy jsou zcela normální,“ říká Anne Elisco-Lemme, kreativní ředitelka Duncan Channon.