Designér Marcus Floyd vytvořil kolekci stylových tenisek pro koně. Část výtěžku z jejich dražby poputuje na dobročinné účely.
V rámci projektu Horse Kicks vznikají z luxusních sběratelských tenisek zcela jedinečné boty pro koně. Na projektu spolupracuje umělec Marcus Floyd s organizací VisitLEX, která se stará o podporu turismu ve městě Lexington v Kentucky. To je proslulé především chovem anglických plnokrevných koní a obklopuje ho na 450 koňských farem.
Podle VisitLEX jsou vyrobené tenisky určené pro nejlepší koňské sportovce na světě. „Když LeBron James může mít své vlastní tenisky na zakázku, proč by je neměl mít American Pharoah?“ okomentovala iniciativu Mary Quinn Ramer, prezidentka VisitLEX. American Pharoah je kůň, který v roce 2015 vstoupil do dostihových dějin, když získal jako první od roku 1978 americkou dostihovou Trojkorunu.
Úprava bot na zakázku
Floyd se se svou firmou Infinite Kustomz LLC specializuje na ruční úpravu a malování tenisek a kopaček na zakázku. Obvykle jsou určené pro lidské nohy, ale nyní se designér od svého zaměření odchýlil. „Určitě to byla jedinečná výzva. Pokud vím, jsem jediný v Kentucky, kdo provádí rekonstrukci tenisek stříháním a šitím, a rozhodně jsem jediný na světě, kdo to dělá pro koně,“ říká Floyd.
Horse Kicks vznikají přeměnou sběratelských bot původně určených pro lidi, například od Nike, New Balance nebo Adidas. Tyto značky ale do iniciativy zapojené nejsou. Floyd jednotlivé části bot ručně přišívá ke spodní vrstvě, kterou tvoří obyčejná bota určená pro koně. Ty obvykle slouží pro ochranu kopyta v terénu.
První řadu tenisek složenou ze tří modelů si prohlédnou návštěvníci Breeder’s Cup Festivalu, který se koná na začátku října v Lexingtonu. Později se boty vydraží na akci Sneaker Ball Lex a výtěžek z nich poputuje na pomoc tamním organizacím, které podporují menšiny. Designér aktuálně přijímá objednávky na další kousky a 10 % z jejich ceny rovněž věnuje na dobročinné účely.
Organizace VisitLEX tak pokračuje v originálním marketingu. Před loňskými Vánoci například vtipnou reklamou propagovala prodej vlastní sady nezaměnitelných tokenů (NFT). Výtěžek z jejich prodeje pak věnovala na podporu útulku pro závodní a chovné koně „v důchodu“.
Zdroj: VisitLEX, Horse Kicks
Odpovědět
Zobrazit komentáře