Burger King mění po dvaceti letech svoji vizuální identitu

Burger King zahajuje nový rok s novým retro designem, který mění po dvaceti letech. Za novou vizuální identitou společnosti stojí londýnská kreativní agentura Jones Knowles Ritchie.

Zdroj použitých fotografií: Burger King

Společnost ukazuje čerstvé vizuály na novém logu, barvách, fontu, uniformách i obalových materiálech.

Jak v tiskové zprávě uvádí šéf designu Raphael Abreu: „Design je jeden z nejdůležitějších nástrojů, pomocí kterých komunikujeme naši identitu a hodnoty, na kterých stavíme. Design navíc hraje podstatnou roli v utváření poptávky po našich produktech i v maximalizaci zákaznického zážitku.“

Zdrojem inspirace pro nové logo se staly vizuály z let 1969 a 1994. Důvodem pro obměnu byla především zastaralost dosavadního loga, které společnost používala od roku 1999 a které přestalo vyhovovat digitálnímu prostředí. Změna se týká především použitých barev, které jsou méně zářivé a agresivní, stejně jako proporce housky, které má být ve větším souladu s aktuálně nabízenými produkty.

„Chtěli jsme pomocí designu přimět lidi k tomu, abychom v nich vzbudili větší touhu po našich produktech. Design v sobě kloubí dokonalost na ohni grilovaného masa a prvotřídní chuti.“

Rebrand má mimo jiné i lépe vyjádřit hodnoty a charakteristiky, na kterých značka staví – velikost, odvahu, hravost i lehkou drzost. To vše se promítne do nových nabídek, dekorací, zboží i aktivit na sociálních sítích.

Přírodní a přirozené barvy, stejně jako určitá dávka minimalismu, jsou navíc v souladu s aktuálně proklamovaným závazkem společnosti, na základě kterého odstranila ze svých produktů umělá barviva, příchutě i konzervační látky a zavázala se směřovat svojí politiku směrem k udržitelnosti a ekologicky přívětivému chování. S ohledem na tyto aspekty musíme říct, že logo funguje skvěle.