Řada českých firem se poohlíží po moderních řešeních, kterými by zaujaly potenciální zákazníky. Do popředí se dostává zejména virtuální realita (VR). K čemu ji využívají?
Firmy jako ČEZ, Preciosa nebo Vafo Praha reagují na celosvětově rostoucí zájem o virtuální realitu, kterou nedávno značně povzbudil Mark Zuckerberg se svou vizí metaverse. Pomocí virtuálního prostoru chtějí nabídnout lidem zážitky, které v běžném světě nejsou možné.

Skupina ČEZ například využívá VR k 360° virtuální prohlídce jaderné elektrárny Temelín, pojmenované ReakTour. Stačí si nasadit speciální brýle a okamžitě se na dvacet minut přenesete do jedněch z nejstřeženějších prostor v zemi.
„Navštívíte jaderný reaktor, chladicí věž nebo velín, odkud se celá elektrárna řídí. Dokonce se tu potkáte i se skutečnými pracovníky. V reálném světě se do těchto míst z bezpečnostních důvodů nejen běžný smrtelník, ale ani většina zaměstnanců nedostane,“ prozrazuje vedoucí infocenter Skupiny ČEZ Kateřina Bartůšková.
Infocentrum jaderné elektrárny má nyní k dispozici čtyřicet brýlí pro virtuální realitu značky Pico. Nabízí tak největší skupinové virtuální prohlídky v České republice. V budoucnu by ČEZ chtěl s brýlemi vyrazit i mimo prostory Temelína, například do škol, dětských domovů, domovů důchodců nebo tento zážitek zprostředkovat lidem se sníženou mobilitou.
Prohlídky výroben
Obdobně VR využívá i společnost Vafo Praha, výrobce krmiv a doplňků pro zvířata Brit. V rámci jejich virtuálních prohlídek mohou návštěvníci nahlédnout do továrny v Chotovinách a dozvědět se více o výrobě pamlsků pro jejich domácí mazlíčky. Podle marketingové projektové manažerky Britu Kataríny Vargové virtuální realita umožňuje posílit vztah zákazníků ke značce.

Preciosa 
ReakTour
Přední výrobce křišťálového skla Preciosa zase umožňuje návštěvu sklárny v Kamenickém Šenově, kde si zájemci mohou prohlédnout, jak krásná a náročná může být řemeslná výroba vybraných designových předmětů.
Zájem o VR potvrzuje i šéf pražského studia Brainz Immersive Robin Pultera: „S řadou klientů v současnosti hovoříme o možnostech, jak posunout prohlídky ve virtuální realitě na další úroveň. Pracujeme na způsobu, jak divákům zprostředkovat živou interakci s průvodci v reálném čase, aby se pro ně zážitek stal ještě imerzivnějším. Tak, jak tomu v metaverzu má být.“
Zdroj: TZ

Odpovědět
Zobrazit komentáře