Nike koupil RTFKT
Zdroj: James Yarema, Unsplash

Nike si koupil virtuální obuvnickou společnost

Společnost Nike oznámila akvizici RTFKT Studios, špičkového specialisty na digitální umění a produkci takzvaných nezaměnitelných tokenů.

Plánují globální firmy přenést náš skutečný život do virtuálního světa? Na neobvyklý Metaverse, který nedávno představil Facebook? Vypadá to, že se budeme moci rozhodnout, ve kterém z nich chceme být.

Nike koupil RTFKT.
Zdroj: RTFKT

Co je Metaverse? Mark Zuckerberg říká, že jde o trvalý digitální svět, který je propojený s mnoha aspekty fyzického světa, ve kterém v současnosti působíme a přicházíme do kontaktu s lidmi, místy a věcmi.

Metaverse umožní spolupráci ve fyzickém i digitálním světě. Bude to něco, co tu ještě nebylo a nikdo to v této podobě nezažil. Metaverse vám umožní – s pomocí avatarů – setkat se v digitálním světě s kýmkoli jen budeme chtít. Společně budeme schopní dělat věci, které jsou v reálném světě často nemožné.

K základům budování digitálního světa Metaverse se hlásí stále více technologických gigantů. Také oděvní firmy nechtějí ve hře o svou digitální budoucnost zůstat stranou. Právě proto si Nike nedávno koupil RTFKT Studios, specialistu na digitální umění a produkci nezaměnitelných tokenů.

Přesuňme se do virtuálního světa

O co tady jde? O nic menšího než o trh v hodnotě miliard dolarů. Nike doposud prodával boty v reálném světě. Nyní je chce prodávat i ve světě virtuálním. Očekává se, že ceny oblečení v digitálním světě mohou být srovnatelné s těmi z našeho světa, ale třeba i několikanásobně vyšší. Pro mnoho mladých klientů to nebude problém. Budou přeci chtít, aby jejich avataři z Metaverse byli oblečení naprosto jedinečným způsobem.

Také sociologové předpovídají, že v blízké budoucnosti budou mladí lidé trávit více času ve virtuálním světě. A právě proto firmy jako Nike rozjíždějí výrobu svých virtuálních produktů, aby je mohly prodávat úplně stejně, jako ty klasické.

Společnost RTFKT proto pro Nike vytvořila nejen virtuální botu, ale také uzavřela partnerství s japonským umělcem Takashi Murakamim. S jeho účastí vznikla řada hotových, unikátních avatarů, které může kdokoli použít jako svou vizitku v Metaverse.

Zdroj: NIKE