YouTube potvrdil, že zpomaluje načítání svých webových stránek pro uživatele, kteří při návštěvě platformy používají blokátor reklam. Zkouší tak pro ně udělat z prohlížení YouTube.com výrazně méně příjemný zážitek.
Řada návštěvníků největšího světového videoportálu si všimla výrazně zpomaleného načítání YouTube.com. Provozovatelé portálu v tiskovém prohlášení uvádějí, že jde o součást snahy přimět uživatele k odinstalování adblocků. Případně k jejich přenastavení tak, aby už na YouTube neblokovaly reklamní klipy.
Nový způsob boje proti adblockům se projevuje minimálně o pět sekund delším načítáváním než je obvyklé. „Uživatelé adblocků se mohou setkat se zhoršením diváckého komfortu,“ potvrdil pro server Verge komunikační manažer YouTube Christopher Lawton. Řešení je podle něj prosté: blokátory vypnout. Ne vždy se podle Lawtona fungování videoserveru vrátí do normálu hned. Může chvilku trvat, než se změny nastavení projeví na straně YouTube. Komunikační manažer firmy dodal, že s podobnými problémy se budou uživatelé adblocků setkávat i nadále s tím, jak YouTube postupně zlepšuje jejich detekování. Role reklam je podle něj pro rozvoj obsahu na YouTube klíčová, jelikož tvůrci videí mají nárok na provizi z reklamních příjmů.
Zostřený přístup YouTube vůči adblockům se výrazněji projevil poprvé v červnu. Tehdy se vybraným uživatelům začalo objevovat při prohlížení videoportálu upozornění, že pokud si nenechají ukazovat reklamy, YouTube jim už žádné video prostě nepřehraje. Na podzim pak server opatření rozšířil na celosvětový okruh uživatelů. Společnost Google, která videoplatformu provozuje, chce toto rozšíření prohlížeče Chrome přestat v červnu příštího roku podporovat úplně. Minimálně na nějakou dobu by tak současné adblocky mohly přestat fungovat.
Uživatel adblocků může přistoupit na nabídku, kterou Google prosazuje stále vehementněji. Odpůrcům reklam nabízí možnost zaplatit si prémiový účet na YouTube. Za 14 dolarů měsíčně by pak videoserver fungoval zcela bez reklam.
Podle průzkumu společnosti Tinuiti v současné době používá blokátory reklam přibližně 31 % dospělých spotřebitelů v USA, přičemž tento segment v průběhu času neustále roste. Zdá se, že přinejmenším YouTube to již nechce nechat být, což bude nepříjemné pro mnohé, kteří si mysleli, že našli řešení pro někdy vtíravé reklamy na YouTube.
S prémiovou verzí bez reklam začaly už přicházet i jiné sítě jako Snapchat, Facebook, Instagram nebo X.
Zdroj: Mediaguru, Social media today
Odpovědět
Zobrazit komentáře