Učíme online
Zdroj: Julia M. Cameron, Pexels

Digitální vzdělávání je prioritou. Vzniká společná platforma pro školy

Projekt Učíme online se nově propojuje s Národním pedagogickým institutem ČR. Společně se budou snažit školám usnadnit využívání digitálních technologií ve výuce a rozvíjet digitální kompetence žáků.

V reakci na uzavření škol během pandemie koronaviru se do projektu Učíme online, za kterým stojí Česko.Digital, zapojilo několik set dobrovolníků, kteří pomáhali školám se zvládnutím online výuky. Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) nyní projekt z velké části přebírá.

Učíme online
Zdroj: Andrea Piacquadio, Pexels

NPI ČR si nyní vezme na starost oblast Technologie do škol, jejímž cílem je dlouhodobé začlenění bezpečných digitálních technologií do výuky. Druhou oblastí, kterou převezme, jsou webináře Učíme nanečisto společně s rozsáhlou videotékou mikrokurzů inspirujících k využívání moderních technologií a nových přístupů ve výuce.

Učíme online jako záchrana pro školy

„Projekt Učíme online dokázal rychle nabídnout záchranný kruh stovkám škol bojujících s náhlým přechodem na distanční výuku. Zároveň během roku a půl své existence vytvořil funkční standard pro digitální vzdělávání, na který chceme v NPI ČR navázat a rozvíjet ho na co největším počtu škol. Usnadníme jim tak nejen zvládání výuky online, ale urychlíme i zavádění inovací do českého vzdělávacího systému a zpřehledníme podporu pedagogům,“ popisuje Ivo Jupa, ředitel NPI ČR, vizi dalšího rozvoje projektu.

Digitalizace českého vzdělávání se poslední dobou výrazně zrychlila. „Na internetu nalezneme nepřeberné množství webinářů, výukových videí a materiálů. Vyučovat můžeme ze svého notebooku už dnes prakticky odkudkoliv, kde je dobré připojení. Zároveň čím dál více z nás zažívá i druhou stranu mince – kyberšikanu, nebo třeba hackerský útok. Učitelé by proto měli umět nejen digitální technologie ovládat a tyto dovednosti rozvíjet i u žáků, ale zároveň u nich posilovat schopnost orientovat se v digitálním prostředí a rozpoznat, kdy nám technologie slouží a kdy už škodí a jak na to reagovat,“ popisuje garant digitálního vzdělávání NPI ČR Ondřej Neumajer.

Vzájemnou spolupráci potvrdily komunita Česko.Digital a Národní pedagogický institut České republiky podpisem memoranda.

Zdroj: TZ