Microlino
Zdroj: Micro Mobility Systems AG

Elektrické miniaturní auto Microlino si objednalo 30 tisíc zájemců

Šest let po premiéře na autosalonu v Ženevě se začalo vyrábět miniaturní elektrické auto Microlino. V pilotní sérii v Turíně vznikne 999 vozidel.

Microlino, které se pro účely právní klasifikace řadí k čtyřkolkám, konečně spatří světlo světa. Při představení před šesti lety se ale jednalo o úplně jiné auto. Současné Microlino 2.0 Pioneer výrobce kompletně přepracoval a auta z individuálně číslované série zamíří ke švýcarským zákazníkům koncem letošního léta.

Miniaturní elektrické vozidlo Microlino
Miniaturní elektrické vozidlo Microlino. Zdroj: Micro Mobility Systems AG

Dostupné varianty

Prvním zákazníkům se v garáži objeví buď barevná varianta Atlantis Blue s bílými koly nebo Torino Aluminium Matte s černými koly. Jinou možnost základní barvy zákazníci prozatím nemají.

Větší výběr je u výbavy. Základní řada Urban stojí zhruba 360 tisíc korun, střední Dolce necelých 400 tisíc korun a nejvyšší Competitzione pak 444 tisíc korun. Pokud si pořídíte nejdražší model, dostanete mimo jiné střešní okno, vyhřívané přední a zadní sklo a interiér z veganské kůže. Součástí dodávky takového vozu bude exkluzivní elektrická mikrokoloběžka integrovaná do nákladového prostoru.

Městské vozítko

Nepředpokládá se, že by řidiči s Microlinem vyráželi na delší cesty, jejich doménou by měl být městský provoz. I proto je maximální rychlost „autíčka“ maximálně 90 kilometrů v hodině. Z nuly na 50 kilometrů v hodině dokáže Microlino zrychlit za 5 sekund.

O tyto hodnoty se stará vzadu umístěný elektromotor s nepřetržitým výkonem 17 koní a maximálním výkonem 25 koní. K dispozici jsou 3 volitelné bateriové sady: s nejmenší 10,5 kWh baterií je dojezd necelých 100 kilometrů, s nejvyšší 14 kWh balení ujedete na jedno nabití 230 kilometrů. Nabíjení na 80 % kapacity trvá čtyři hodiny u menších jednotek a tři hodiny u největší jednotky – při zapojení do standardní evropské domácí 220V zásuvky.

Výrobní kapacita

Přestože si zákazníci údajně zamluvili 30 tisíc vozů, firma nechce rozjezd uspěchat a montážní linky budou zpočátku pracovat klidným tempem 1 500 jednotek ročně. Prioritou má být kvalita, nikoli kvantita. Do budoucna by však výrobní kapacita měla narůst až na 10 tisíc vozidel za rok.

Jedinou zemí, kde si je možné Microlino pořídit, je v tuto chvíli Švýcarsko. Dalšími v pořadí jsou Německo a Itálie. Zbytek Evropy však nebude muset čekat dlouho: mikroautíčka by se zde měla začít prodávat už příští rok.

Zdroj: Micro Mobility Systems AG, Autoblog.com