Elektrokolo Pi-Pop funguje i bez baterie. Je první svého druhu

Elektrokola jsou dnes pro mnohé lidi velmi atraktivní alternativou přepravy. Problémem u nich však je, že se při výrobě baterií spotřebovává velké množství přírodních zdrojů, jako je lithium nebo prvky vzácných zemin, které vyžadují rozsáhlé a často ekologicky náročné těžební postupy. Podnikatel Adrien Lelièvre přišel s průkopnickým a udržitelným řešením. Navrhl elektrokolo s názvem Pi-Pop, které nepoužívá lithiové baterie, ale superkondenzátory

.

Zdroj: Pi-Pop

„Systém se nabíjí při pohodové jízdě a při brzdění kola. Pak se energie vrací zpět, když je potřeba,“ řekl Lelièvre, ředitel společnosti STEE, která za tímto kolem stojí, v rozhovoru pro Euronews Next.

Superkondenzátor funguje tak, že ukládá energii prostřednictvím pomalu se pohybujícího náboje. Naproti tomu lithiová baterie skladuje energii formou chemické reakce. Jinými slovy, superkondenzátor dokáže energii velmi rychle uskladnit a uvolnit. V případě jízdního kola to znamená, že se energie hromadí, když člověk šlape do pedálů nebo brzdí, a pak se využívá k obtížnějším úkonům, jako je opětovné rozjíždění nebo jízda do kopce.

Společnost odhaduje, že pomoc, kterou jezdci superkondenzátory kola poskytují, stačí na zvládnutí převýšení 50 m, pokud se předtím nabije na rovině. Je tak vhodné pro přibližně 80 % evropských měst.

Při výrobě kola se nepoužívají žádné materiály vzácných zemin, protože superkondenzátory jsou vyrobeny z uhlíku, vodivého polymeru, hliníkových fólií a buničiny. Jedná se o materiály, pro které již existují recyklační procesy.

Elektrokolo se v současné době montuje v Orléansu. V současné době jich Pi-Pop vyrábí 100 měsíčně, přičemž chce společnost do roku 2024 zvýšit tento počet na 100

„V roce 2025 se chceme zaměřit na evropský trh, aktuálně jednáme o možném získání finančních prostředků,“ uvedl Lelièvre.

Zdroj: Pi-Pop

Zdroj: euronews.green, Pi-Pop