Sportlito je sportovní aplikace pro instageneraci. A díky novým investicím stále roste

Málokterý sportovní fanoušek dnes udrží svou pozornost po celou dobu zápasu. Sport o své místo dnes soupeří s množstvím dalších forem snadno dostupné zábavy. Naše pozornost se zkracuje. Chceme se především bavit a být svědky toho nejzajímavějšího. Sportovní obsah tak čím dál častěji hledáme na sociálních sítích. Ten je tam ale velmi fragmentovaný, neúplný a často zcela vytržený z kontextu celého příběhu. A ne vždy se nám podaří najít to co hledáme. Řešení těchto problémů nabízí nová sportovní aplikace Sportlito.

Zdroj: Sportlito

Aplikace předává informace pomocí vizuálních příběhů

Sportlito umožňuje každému fanouškovi být svědkem těch nejzajímavějších okamžiků jeho oblíbených hráčů a klubů prostřednictvím vizuálních příběhů. Ty jsou utvářeny živě pomocí algoritmu na základě jeho preferencí, aktualizované v reálném čase a snadno sdílitelné s ostatními.

“Vyvíjíme řešení, které umožňuje celý proces tvorby obsahu automatizovat. Využíváme k tomu real-time sportovní data a streamu fotografií od nejlepších sportovních fotografů přímo na hřišti. V datech umíme nacházet momenty, které jsou pro fanouška relevantní, sestavit k nim veškeré potřebné informace a ty zasadit do širšího kontextu. Každému chceme vyprávět takový příběh zápasu, který ho skutečně zajímá,” popisuje Antonín Parma, duchovní otec myšlenky Sportlita. “Dokážeme v reálném čase vyprávět příběh Manchester United v zápase proti Paris Saint-Germain, ale zrovna tak můžeme v rámci stejného zápasu vyprávět příběh Bruna Fernandese nebo Neymara .”

Startup poutá pozornost investorů

Příběh Sportlita se začal psát na konci roku 2019. Na počátku stál Antonín Parma, dlouholetý kreativní ředitel společnosti Livesport a bývalý spolumajitel reklamní agentury Nydrle. Ten přišel s myšlenkou na vytvoření aplikace, která by učinila sledování sportu poutavější i pro mladou generaci. Spolu se svým bývalým kolegou z Livesport Tomášem Ledbou začali pracovat na prototypu takového řešení. Své síly v podobě technologického co-foundera s nimi spojilo i pražské vývojářské studio Qest s Radkem Alenkou v čele, které Sportlitu poskytlo veškeré potřebné zázemí. Jen o několik měsíců později se k týmu coby poslední co-founder připojil i známý český influencer a fotbalový expert Lukáš Práža.

V potenciál myšlenky věří tuzemská investiční skupina Pale Fire Capital. Ta posílá do Sportlita investici, kterou startup využije na další rozvoj řešení a ke vstupu na globální trh, na který bude mít k dispozici vyšší desítky milionů korun.

Antonín nás myšlenkou na vytvoření globální platformy rychlého sportovního zpravodajství pro mladé fanoušky nadchnul hned na první schůzce. Všichni partneři jsme v PFC sportovně naladění, ale v portfoliu jsme dosud neměli žádnou firmu, která by se sportem nějak zabývala. Ve Sportlitu vidíme obrovský potenciál,” říká Dušan Šenkypl, zakládající partner Pale Fire Capital. 

Zdroj: Sportlito

Nová partnerství otevírají projektu další dveře

Nedávno Sportlito také uzavřelo dlouhodobé strategické partnerství s Getty Images, která patří mezi největší poskytovatele sportovních fotografií na světě a zajišťuje služby pro řadu špičkových sportovních klubů a federací. Toto partnerství umožňuje Sportlitu přístup ke kvalitnímu sportovnímu obsahu a otevírá další možnosti spolupráce do budoucnosti.

Sportlito již také stačilo upoutat pozornost fotbalových velkoklubů, jako je Juventus F.C., Inter Milán nebo A.S. Řím. Těm by řešení Sportlita dokázalo zjednodušit a zrychlit tvorbu poutavého obsahu v několika jazycích současně a nabídnout nové možnosti monetizace real-time momentů.

Sportlito je již dnes dostupné v App Store a Google Play pro první fanoušky v rámci beta testování. Do něj se mohou dostat přes pozvánku nebo po zaregistrování na čekací listinu přímo v aplikaci. Pro všechny se aplikace otevře na podzim 2021, kdy nabídne možnost sledovat týmy a hráče z největších fotbalových lig. Do budoucna umožní Sportlito sledovat mimo fotbalu i další sporty – např. esporty, basketbal, motorsport a další.