Vánoční kampaně Lidlu: parodování zažitých klišé i návrat bratří Neckářů

V Česku představil Lidl vánoční kampaň, kde si hlavní roli střihla Půlnoční od Václava Neckáře a skupiny Umakart. Tu po deseti letech Neckář znovu nazpíval a nahrál s více než 250 účinkujícími, v roli dirigenta se představil jeho bratr Jan. Kampaň pracuje s typicky Vánoční tematikou, jako je osvětlená parní lokomotiva nebo zasněžené Kryštofovo údolí. Nepříliš překvapivě má poukazovat na to, že nejdůležitější je být spolu.

Společné zapojení bratrů má podle jednatele Lidlu Michala Farníka umocňovat myšlenku, že nejdůležitější je být spolu. Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí na Liberecku a dalších vybraných lokalitách.

Méně tradiční formu zvolila britská odnož řetězce, a to animovanou reklamou parodující Vánoční reklamní klišé. Především se jedná o „nerealistickou“ romanci a sentiment typických sezónních kampaní.

Marketingová ředitelka britských poboček Lidlu Claire Farrant uvedla, že Lidl nikdy „nešel ve stopách tradiční formy Vánoční reklamy“ a vždycky se snažil jít tak trochu proti proudu. Výsledkem je první animovaný počin v historii potravinových řetězců, který není postavený na vzdušných zámcích, ale všední realitě. Kvalitní počin, který, obzvláště v kontrastu s českou kampaní, zdůrazňuje nesmrtelný odkaz břitkého britského vtipu.