Oděvní firma H&M a společnost Ingka Group založily projekt Atelier100 na podporu začínajících kreativců v blízkosti Londýna. Chtějí tak zahájit udržitelný a „hyperlokální“ přístup k maloobchodu.
Platforma Atelier100 vznikla za účelem podpory umělců, designérů nebo dalších kreativců, kteří mají nápad nebo vizi, ale potřebují pomoci s realizací. Zároveň musí pocházet z Londýna a okolí v okruhu 100 kilometrů. Kvůli důrazu na udržitelnost platí tento požadavek také pro dodavatele materiálů.
Tvůrci splňující podmínky mohou své nápady přihlásit do 24. dubna, přičemž záběr jednotlivých projektů je poměrně široký. Kromě oblečení, šperků, umění nebo hudby se může jednat i o keramiku či tisk fotografií.
Porotci následně vyberou 20 návrhů, které získají finanční příspěvek až 10 tisíc liber a odborné poradenství při realizaci. Výsledné produkty budou nejdříve dostupné pouze v obchodě Atelier100, který otevře během letošního května, ale na počátku příštího roku tato exkluzivita skončí. Díky prodeji získají vznikající značky peníze pro svoje osamostatnění i další rozvoj.
Za financováním konceptu stojí oděvní firma H&M a skupina Ingka Group, která je největším provozovatelem prodejen IKEA. V obou případech jde o švédské společnosti. Projekt klade důraz na vznik a prodej výrobků od místních tvůrců, kteří využívají lokální zdroje. Zároveň nemá sloužit jako pouhá pěstírna nápadů, ale pomáhat přetavit plány ve fungující business.
Pokud se londýnský koncept s nápady osvědčí, chtějí zakladatelé pokračovat i v dalších městech, a to i mimo Velkou Británii.
Zdroj: Atelier100
Odpovědět
Zobrazit komentáře