Platforma jen pro zvané: Clubhouse vytváří nový typ exkluzivní sociální sítě založené na principu podcastů

Znáte Clubhouse? Pokud ne, tak nejste sami. Nová sociální síť totiž není určená pro každého. Pro přístup k ní potřebujete jednak zařízení s iOS a jednak Vás na ní musí někdo pozvat. Punc exkluzivity se společnosti každopádně vyplácí – díky vyjmutí zhruba 60% trhu vznikl virální hit, který za půl roku existence oslovil více než 600 tisíc uživatelů.

A o co se vlastně jedná? Clubhouse je v podstatě interaktivní sociální síť založená na principu podcastu. Uživatelé na ní vytváří vlastní místnosti, kde mohou sdílet své myšlenky a nechat posluchače klást otázky. Po skončení sedánku místnost navíc zmizí, takže po sobě nezanecháte žádnou trvalou stopu.

Uživatelská základna, kterou tvoří směsice podnikatelů, investorů, bavičů a umělců všech věkových skupin, proto může svobodně diskutovat o jakémkoliv tématu. A nejedná se o povrchní konverzace, na které jste zvyklí z jiných sociálních sítí typu FB nebo Twitter. Clubhouse umožňuje svým uživatelům vést zajímavé a poutavé hovory, které často trvají i několik hodin, v některých případech dokonce i celý den.

Vzniká proto kvalitní prostředí s potenciálem pro vytváření nových obchodních příležitostí, které prospívá všem od těch, kteří právě začínají, až po světově proslulé multimilionáře, jako jsou Cardone, Kevin Harrington nebo Tyrese Gibson. Pokud patříte mezi jedince, kteří mají trochu za ušima, tak si můžete pomocí Clubhouse vytvořit vlastní početné publikum, které Vám pomůže dostat se nahoru. To ovšem platí i obráceně.

Toto prostředí založené na vzájemné spolupráci vytvářejí sami uživatelé. To je ve světě sociálních médií sice jedinečné, ale s ohledem na budování uživatelské základny nepříliš překvapivé. Díky distribuci omezeného počtu pozvánek mezi pečlivě sestavenou skupinou podnikatelů, investorů, bavičů a umělců se sociální síť maximálně snaží o to, aby uživatelé podporovali a rozvíjeli přátelskou a profesionální kulturu a přiváděli do ní takové lidi, kteří se zasadí o to samé. Ve výsledku mohou účastníci získat přístup ke kontaktům a příležitostem, které dříve byly daleko mimo jejich dosah.

Clubhouse aspiruje na to, aby rozbil monopol současných sociálních sítí, které jsou v poslední době spojovány třeba s kontroverzním cenzurováním uživatelského obsahu, informační přehlceností nebo diskutabilním nakládáním s osobními údaji. Do hry by se mohl dostat nový, neotřelý hráč, který by mohl toto nerovnoměrné rozložení sil výrazně narušit.

V současnosti představuje Clubhouse výjimečnou příležitost pro ty, kteří si chtějí vytvořit vlastní a silné publikum. S ohledem na aktuální zvěsti, podle kterých se má platforma rozšířit i mezi širokou veřejnost, se totiž pravděpodobně stane, že zapojení do této „zlaté horečky“ bude za tři až šest měsíců mnohonásobně obtížnější. 

Pokud Vás tato platforma zaujala a chtěli byste se zapojit do její komunity, tak se můžete zapsat do čekací listiny. A pokud vše klapne, jak má, tak o sobě můžete s klidným svědomím říct, že trávíte čas ve velmi dobré a fungující společnosti.