Haló, tady robot! Umělá inteligence pomůže lidem najít práci

Představte si, že zvednete telefon a z reproduktoru se ozve: „Dobrý den, tady umělá inteligence, mám pro vás nabídku zaměstnání přímo na míru.“ Scéna jako ze sci-fi filmu se v České republice stává realitou. Odborníci z Born Digital vytvořili vůbec prvního automatizovaného hlasového asistenta pro HR. Virtuální recruiter Jakub se připojí ke svým lidským kolegům ze společnosti CoolPeople. 

Ve světě není využívání umělé inteligence v HR a recruitmentu horkou novinkou, v českém kontextu ale inovace představuje mílový skok dopředu. Automatizovaný AI náborář je vůbec první český voicebot, který aktivně oslovuje kandidáty s pracovními nabídkami. 

A postaví se rovnou do přední linie. Virtuální asistent Jakub je prvním, kdo se spojí s potenciálním kandidátem, aby ověřil, zda je pro něj pozice zajímavá. V databázi společnosti CoolPeople vybírá vhodné kontakty, které oslovuje s nabídkou, která nejlépe odpovídá jejich profilu a specializaci. 

Volanému voicebot pozici stručně představí a zjistí kandidátův předběžný zájem. Dokáže také zodpovědět základní otázky – například na výši úvazku, možnost práce na dálku nebo nabízenou mzdu. Profily kandidátů, kteří o nabídku projevili zájem, následně předá svým kolegům. „Díky tomu se k lidským recruiterům v CoolPeople dostane už předem vyfiltrovaný seznam zájemců. Celý proces se tím zrychlí a zefektivní,” říká Tomáš Malovec, ředitel Born Digital, které virtuálního asistenta Jakuba pro rectruiterskou firmu vyvinulo. 

Stiskněte jedničku…”? Už nikdy více


Kvalita a uživatelská přívětivost hlasového asistenta s umělou inteligencí násobně převyšuje známé IVR automaty. Virtuální Jakub z telefonu k lidem promlouvá příjemným syntetickým hlasem. Pro souhlas stiskněte jedničku, pro opakování stiskněte dvojku… od virtuálního asistenta z dílny Born Digital nikdy neuslyšíte. Díky využití umělé inteligence a strojového učení dokáže zpracovávat přirozený jazyk a v rámci scénáře s kandidáty vést přirozenou konverzaci, která se podobá běžné lidské komunikaci. Plynule reaguje na odpovědi i otázky na doplňující informace. „Připravili jsme ho na různé situace. A když přece jen člověku neporozumí, bez okolků to přizná a požádá o zopakování jednoduššími slovy. Funguje to stejně, jako když si na první pokus nerozumí dva lidé,” vysvětluje Tomáš Malovec.

I umělé inteligenci se může stát, že si někdy neví rady. Pokud virtuální asistent vyhodnotí, že nezná potřebné detaily a odpovědět na dotaz je nad jeho síly, odkáže kandidáta na konkrétního lidského kolegu, který se zájemcem všechno pečlivě probere.

Od začátku února je callbot v pilotním provozu. Za tu dobu už stihl oslovit několik stovek kandidátů a kandidátek. Mějte se proto na pozoru, virtuální asistent Jakub se může ozvat právě Vám!