Zdroj: Kelly Sikkema, Unsplash

H&M a Ingka spouští „továrnu na nápady“. Podpoří lokální kreativce

Oděvní firma H&M a společnost Ingka Group založily projekt Atelier100 na podporu začínajících kreativců v blízkosti Londýna. Chtějí tak zahájit udržitelný a „hyperlokální“ přístup k maloobchodu.

Platforma Atelier100 vznikla za účelem podpory umělců, designérů nebo dalších kreativců, kteří mají nápad nebo vizi, ale potřebují pomoci s realizací. Zároveň musí pocházet z Londýna a okolí v okruhu 100 kilometrů. Kvůli důrazu na udržitelnost platí tento požadavek také pro dodavatele materiálů.

Zdroj: Ryan Ancill, Unsplash

Tvůrci splňující podmínky mohou své nápady přihlásit do 24. dubna, přičemž záběr jednotlivých projektů je poměrně široký. Kromě oblečení, šperků, umění nebo hudby se může jednat i o keramiku či tisk fotografií.

Porotci následně vyberou 20 návrhů, které získají finanční příspěvek až 10 tisíc liber a odborné poradenství při realizaci. Výsledné produkty budou nejdříve dostupné pouze v obchodě Atelier100, který otevře během letošního května, ale na počátku příštího roku tato exkluzivita skončí. Díky prodeji získají vznikající značky peníze pro svoje osamostatnění i další rozvoj.

Za financováním konceptu stojí oděvní firma H&M a skupina Ingka Group, která je největším provozovatelem prodejen IKEA. V obou případech jde o švédské společnosti. Projekt klade důraz na vznik a prodej výrobků od místních tvůrců, kteří využívají lokální zdroje. Zároveň nemá sloužit jako pouhá pěstírna nápadů, ale pomáhat přetavit plány ve fungující business.

Pokud se londýnský koncept s nápady osvědčí, chtějí zakladatelé pokračovat i v dalších městech, a to i mimo Velkou Británii.

Zdroj: Atelier100