IKEA vydává svůj nejnovější katalog v podobě čtyřhodinového podcastu

Poté, co IKEA v prosinci minulého roku zrušila sedmdesátiletou tradici vydávání všech svých tištěných katalogů, přichází s poměrně nevšedním krokem. Jako zvláštní poctu a zároveň sbohem svým nábytkářským bichlím vydává katalog pro rok 2021 ve formě podcastu. 13 kapitol z interiérového designu si mohou posluchači přehrát na YouTube a Spotify.

„Víme, že už jste si pravděpodobně prošli všemi možnými podcasty, audioknihami i širokým spektrem skladeb s titulkem „To nejlepší za rok 2020.“ Proto možná hledáte něco nového, uklidňující zvuky, které si můžete zapnout při čekání na normální život. Ano, normální,“ říká v úvodu podcastu vypravěčka. Ta následně dodává, že zvukový katalog je vytvořen pro „mistra multitaskingu“, který ho bude poslouchat v rámci svých každodenních činností. 

Katalog je koncipovaný jako virtuální prohlídka šesti zařízených bytů šesti různých rodin. V rámci čtyřhodinového ponoru se můžete setkat s detailním popisem obrázků, zpěvem racků i souhrnným obsahem, který na Vás čeká na konci každé kapitoly. IKEA uvedla, že audiokniha byla vyrobena jako pocta sedm desítek let dlouhé historii katalogu. Za jejím provedením stojí newyorská pobočka kreativní agentury Ogilvy.

“Historicky první audioverze katalogu si vyžádala přepsání 286 stran obsahu do 64 stran čistého textu. Obsahuje mimo jiné popis tisícovky produktů, 69 právních prohlášení a více než sedm zmínek o bezmasých koulích. To všechno si vyžádalo 135 hodin nahrávacího času, jehož výsledkem je inspirativní, tři hodiny a 41 minut dlouhý zvukový zážitek, který si může vychutnat každý bez rozdílu,“ říká Della Mathew za agenturu Ogilvy.

Rozhodnutí IKEA přestat vydávat svůj katalog přišlo ruku v ruce se zjištěním, že se spotřebitelské chování zákazníků postupně odklání od čtení katalogů a dalších tištěných reklamních materiálů. Zda si místo toho raději pustí čtyřhodinový podcast, se dozvíme v následujících týdnech. Kompletní audiokatalog naleznete na YouTube, Spotify a Audiobooks.com.