Iniciativa NELEŽ se snaží přesvědčit zadavatele reklamy, aby svými financemi nepodporovali weby s nepravdivým obsahem. Spolek nově získal podporu od Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Dezinformační weby živí převážně dary a příjmy z reklamy. Podle studie PSSI z roku 2020 si největší dezinformační weby vydělají až 190 tisíc měsíčně právě prodejem online prostoru na svých stránkách. Problém je, že některé marketingové agentury a firmy cílí přednostně na publikum, a tolik jim nezáleží na reklamní ploše – a přesně to se snaží iniciativa NELEŽ změnit.
Spolek chce dosáhnout toho, aby se neinzerování na dezinformačních webech stalo etickou normou pro majitele a ředitele firem, brand managery a pracovníky v reklamních, mediálních a PR agenturách. Podle iniciativy by firmy měly více dbát na to, v jakém kontextu se jejich značka objevuje.
„Svaz průmyslu sdružuje tisíce firem, které zadávají reklamu online i offline. Díky spolupráci s NELEŽ firmám ukážeme, proč je dobré si hlídat a dobře řídit to, kde v online prostoru inzerují, s jakými weby a informacemi svou značku spojují. Naše zapojení vnímáme i jako podporu seriózních médií,“ říká Eva Veličková, ředitelka komunikace Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Svaz průmyslu ve spolupráci s iniciativou NELEŽ připraví pro podniky v lednu 2022 webinář, který se bude tématu věnovat.
Zdroj: TZ
Odpovědět
Zobrazit komentáře