Good on you dává lidem možnost snadno zkontrolovat environmentální i sociální vliv módních značek, aby se mohli při nákupu zboží lépe rozhodovat.
Pro spotřebitele, který se snaží nakupovat zodpovědně může být někdy obtížné rozpoznat, co je v marketingových strategiích firem pravda a kdy se jedná pouze o greenwashing. Tenhle problém pomáhá vyřešit aplikace Good on you. Je přehledným a důvěryhodným zdrojem informací o udržitelnosti tisícek módních značek.
Její systém hodnocení se zaměřuje na tři klíčové oblasti: pracovní podmínky lidí, životní prostředí a vliv na zvířata. Využívá komplexní pětistupňovou škálu od Skvělé, Dobré, Pro začátek až po Nedostatečně dobré a Vyhýbáme se. Stejně tak nabízí k značkám které neobstáli alternativní značky s velmi dobrým hodnocením. Užitečnou funkcí je možnost přidávat si je do seznamu oblíbených a moct se tak k nim kdykoliv vrátit.
Pokud se nějaká konkrétní značka v aplikaci nenachází, může to uživatel nahlásit a vývojáři se postarají, aby bylo hodnocení přidáno. Značkám je také skrz aplikaci možné přímo napsat a dát jim zpětnou vazbu, či položit dotaz.
Good on you tak umožňuje uživateli přizpůsobit si etické nakupování s cílem pomoct změně spotřebitelského chování k lepšímu, a tak snížit ekologickou stopu člověka. „Máme sílu změnit svět tím, že si dáme pozor, co kupujeme,“ říká herečka Emma Watson, která aplikaci veřejně podporuje.
Aplikace je dostupná na Google play i App store.
Zdroj: Good on you, App Store
Odpovědět
Zobrazit komentáře