Fanoušci Tour de France se mohou letos těšit na jeho digitální dvojče

Mezinárodní společnost NTT vytvoří největší propojený stadion na světě. Pro Tour de France vytvoří takzvané „digitální dvojče“. Společnost shromáždí miliony datových bodů, které umožní divákům v průběhu tohoto třítýdenního závodu zažít ohromující vizualizaci všech detailů. Letošní ročník Tour de France se koná od 26. června do 18. července.

Zdroj: Pixabay

Vzhledem k probíhajícím cestovním omezením a bezpečnostním opatřením COVID-19 nabídne společnost NTT společně s A.S.O. řadu digitálních služeb, které zapojí fanoušky po celém světě. Patří mezi ně např:

  • Race Center – oficiální stránky poskytující aktuální informace o závodu v oficiální mobilní aplikaci Tour de France, včetně živého sledování závodníků na letour.fr
  • LeTourData – poznatky založené na datech a předpovědích umělé inteligence na Twitteru, Instagramu a v televizním vysílání
  • 3D Tracker – aplikace umožňující sledovat detailní 3D pohled na etapy
  • Tour de France Fantasy by Tissot – sportovní fantasy hra propojující realitu s umělou inteligencí
  • NTT Media Wall – multimediální displej v závodních vesnicích zobrazující vizualizaci z LeTourData a aktuální živé záběry

Vytvoření digitálního dvojčete pomocí IoT a edge computing

Tour de France je mobilní stadion, který se po dobu 21 dní každý den přesouvá po trase dlouhé 3 400 km. Navštíví i ta nejodlehlejší místa ve Francii, od malebného venkova až po drsnou krajinu Alp a Pyrenejí.

Vytvoření digitálního dvojčete závodu umožní všem provozním pracovníkům získat celkový přehled v reálném čase a zajistit tak průběh a bezpečnost celého závodu. Společnost NTT využije širokou škálu IoT snímačů, výpočetních systémů a datových sítí, které spolu s digitálními mapovými modely etap integruje do inteligentních platforem. To umožní sledování pelotonů, doprovodných vozů i případných kontaktů COVID-19 v reálném čase.

Další novinkou pro rok 2021 je, že společnost NTT bude provádět průběžnou analýzu závodu a její výsledky bude v reálném čase předávat doprovodným vozidlům. Nabídne tak aktuální přehled o situaci i v odlehlých oblastech vysokých hor.  

Peter Gray za společnosti NTT uvedl: „Digitalizaci Tour de France jsme zahájili v roce 2015 sběrem dat od cyklistů za účelem poskytování aktuálních informací v reálném čase. Každý rok se nám dařilo úroveň využívaných technologií zvyšovat. Letos vytváříme digitální dvojče závodu. Jde o velmi dynamické a stále se měnící prostředí, které vyžaduje okamžitý přístup k informacím. Výsledkem budou informovanější a angažovanější diváci.“

Připojení prostřednictvím zabezpečeného cloudu

Díky hybridnímu prostředí fyzických i virtuálních serverů, kontejnerů a nejrůznějších bezserverových aplikací probíhá vše prostřednictvím automatizované softwarově definované infrastruktury. NTT tak umožňuje podporovat tuto širokou škálu fanouškovských a provozních služeb pro A.S.O. Vše pak monitoruje prostřednictvím portálu služeb NTT globální tým odborníků bez ohledu na to, kde se závod koná, kde se nachází výpočetní technika, aplikace a uživatelé.

Vytvoření digitálního dvojčete závodu také znamená širší propojitelnost zařízení a vozidel s více aplikacemi a platformami, přistupujících k poskytovaným službám díky cloudu – ať už veřejnému, soukromému nebo hybridnímu. Pro A.S.O. jsou na prvním místě data. To znamená nejen pochopit, kde se různá data nacházejí, ale jak je shromažďovat a efektivně využívat k vytváření lepších zážitků, ať už jde o fanoušky, média nebo cyklistické týmy.

Yann Le Moenner, výkonný ředitel společnosti A.S.O., říká: „Technologie hrají v naší práci zásadní roli. Pomáhají nám inovovat takovou rychlostí, jakou fanoušci očekávají od mobilních a cloudových aplikací a zároveň poskytují přehled o událostech, bohatou analytiku a inteligentní digitální řešení. Od roku 2015 jsme přinesli celou řadu digitálních vylepšení, abychom pro fanoušky vytvořili nejlepší zážitek. Letošní ročník není jiný a přináší vizualizace i statistiky vycházející z údajů z jakéhokoli zařízení, ať jste kdekoli na světě.“