Mezinárodní společnost NTT vytvoří největší propojený stadion na světě. Pro Tour de France vytvoří takzvané „digitální dvojče“. Společnost shromáždí miliony datových bodů, které umožní divákům v průběhu tohoto třítýdenního závodu zažít ohromující vizualizaci všech detailů. Letošní ročník Tour de France se koná od 26. června do 18. července.
Vzhledem k probíhajícím cestovním omezením a bezpečnostním opatřením COVID-19 nabídne společnost NTT společně s A.S.O. řadu digitálních služeb, které zapojí fanoušky po celém světě. Patří mezi ně např:
- Race Center – oficiální stránky poskytující aktuální informace o závodu v oficiální mobilní aplikaci Tour de France, včetně živého sledování závodníků na letour.fr
- LeTourData – poznatky založené na datech a předpovědích umělé inteligence na Twitteru, Instagramu a v televizním vysílání
- 3D Tracker – aplikace umožňující sledovat detailní 3D pohled na etapy
- Tour de France Fantasy by Tissot – sportovní fantasy hra propojující realitu s umělou inteligencí
- NTT Media Wall – multimediální displej v závodních vesnicích zobrazující vizualizaci z LeTourData a aktuální živé záběry
Vytvoření digitálního dvojčete pomocí IoT a edge computing
Tour de France je mobilní stadion, který se po dobu 21 dní každý den přesouvá po trase dlouhé 3 400 km. Navštíví i ta nejodlehlejší místa ve Francii, od malebného venkova až po drsnou krajinu Alp a Pyrenejí.
Vytvoření digitálního dvojčete závodu umožní všem provozním pracovníkům získat celkový přehled v reálném čase a zajistit tak průběh a bezpečnost celého závodu. Společnost NTT využije širokou škálu IoT snímačů, výpočetních systémů a datových sítí, které spolu s digitálními mapovými modely etap integruje do inteligentních platforem. To umožní sledování pelotonů, doprovodných vozů i případných kontaktů COVID-19 v reálném čase.
Další novinkou pro rok 2021 je, že společnost NTT bude provádět průběžnou analýzu závodu a její výsledky bude v reálném čase předávat doprovodným vozidlům. Nabídne tak aktuální přehled o situaci i v odlehlých oblastech vysokých hor.
Peter Gray za společnosti NTT uvedl: „Digitalizaci Tour de France jsme zahájili v roce 2015 sběrem dat od cyklistů za účelem poskytování aktuálních informací v reálném čase. Každý rok se nám dařilo úroveň využívaných technologií zvyšovat. Letos vytváříme digitální dvojče závodu. Jde o velmi dynamické a stále se měnící prostředí, které vyžaduje okamžitý přístup k informacím. Výsledkem budou informovanější a angažovanější diváci.“
Připojení prostřednictvím zabezpečeného cloudu
Díky hybridnímu prostředí fyzických i virtuálních serverů, kontejnerů a nejrůznějších bezserverových aplikací probíhá vše prostřednictvím automatizované softwarově definované infrastruktury. NTT tak umožňuje podporovat tuto širokou škálu fanouškovských a provozních služeb pro A.S.O. Vše pak monitoruje prostřednictvím portálu služeb NTT globální tým odborníků bez ohledu na to, kde se závod koná, kde se nachází výpočetní technika, aplikace a uživatelé.
Vytvoření digitálního dvojčete závodu také znamená širší propojitelnost zařízení a vozidel s více aplikacemi a platformami, přistupujících k poskytovaným službám díky cloudu – ať už veřejnému, soukromému nebo hybridnímu. Pro A.S.O. jsou na prvním místě data. To znamená nejen pochopit, kde se různá data nacházejí, ale jak je shromažďovat a efektivně využívat k vytváření lepších zážitků, ať už jde o fanoušky, média nebo cyklistické týmy.
Yann Le Moenner, výkonný ředitel společnosti A.S.O., říká: „Technologie hrají v naší práci zásadní roli. Pomáhají nám inovovat takovou rychlostí, jakou fanoušci očekávají od mobilních a cloudových aplikací a zároveň poskytují přehled o událostech, bohatou analytiku a inteligentní digitální řešení. Od roku 2015 jsme přinesli celou řadu digitálních vylepšení, abychom pro fanoušky vytvořili nejlepší zážitek. Letošní ročník není jiný a přináší vizualizace i statistiky vycházející z údajů z jakéhokoli zařízení, ať jste kdekoli na světě.“
Odpovědět
Zobrazit komentáře