Heinz vytvořil kolekci oblečení, která na sobě má kečupovou skvrnu
Zdroj: Kraft Heinz

Heinz vydal kolekci oblečení z druhé ruky. Má na sobě skvrny od kečupu

Společnost Heinz ve spolupráci s platformou thredUP připravila kolekci oblečení, které má na sobě skvrnu od kečupu.

Výrobce omáček a kečupů Heinz představil kolekci oblečení s názvem Heinz Vintage Drip. Všech 157 kousků spojuje to, že jsou špinavé, přesněji řečeno na sobě mají skvrnu od kečupu. Kromě toho jsou z druhé ruky. Na návrhu se totiž podílela platforma thredUp, která slouží jako prostor pro nákup oblečení, kterého se někdo zbavil, ale jiný ho ještě využije.

Distribuční centrum online secondhandu thredUP
Distribuční centrum online secondhandu. Zdroj: ThredUP

Samotný název Vintage Drip využívá slovní hříčku. Slovo drip totiž v angličtině znamená nejenom kapku, ale jde také o slangový výraz pro styl a oblečení. Heinz je celosvětově známý zejména pro svůj kečup. „Viděli jsme příležitost vnímat skvrnu, kterou zanechává na oblečení, jako další ikonický symbol značky,“ říká manažerka značky Alyssa Cicero.

Kolekce má ale kromě vtipného nápadu namířit také pozornost k udržitelnosti oděvního průmyslu. Skvrna na oblečení tedy ještě nemusí znamenat, že se ho zbavíte a koupíte si nové. Podle thredUP roste mezi mileniály a generací Z obliba oblečení z druhé ruky. Mezi oděvy s kečupovou skvrnou najdete výrobky různých značek jako Adidas, Nike, Louis Vuitton a spousty dalších.

Protože jde o spojení oděvů a jídla, veškerý výnos z prodeje směřuje neziskové organizaci Rise Against Hunger, které dopravuje a poskytuje potraviny rozvojovým zemím. Prodej probíhá právě přes platformu thredUP.

Zdroj: Heinz, thredUP