Lush
Zdroj: Lush

Kosmetická značka Lush bojkotuje sociální sítě. Ale jen některé

Britská značka kosmetiky Lush v pátek opustila své účty na vybraných sociálních sítích. Chce tak upozornit na jejich škodlivý vliv na duševní zdraví lidí.

Lush, který proslul především svou ekologickou a na zvířatech netestovanou kosmetikou, v pátek opustil některé sociální sítě. Rozloučil se s Facebookem, Instagramem, TikTokem a Snapchatem. A to ve všech 48 zemích světa, kde působí – včetně Česka.

Zdroj: Lush

Značka se o něco podobného pokusila už v roce 2019, ale pak se přece jen vrátila zpět. Nyní údajně reaguje na stále častěji se objevující informace o negativních vlivech, které sociální sítě mohou na uživatele mít. Zejména na mladé lidi, kteří jsou zároveň cílovou skupinou Lushe. Značka se jmenované sociální sítě rozhodla opustit do té doby, než podniknou kroky k zajištění bezpečnějšího prostředí pro uživatele.

„Jako tvůrce koupelových bomb vkládám veškeré své úsilí do vytváření produktů, které lidem pomáhají vypnout a relaxovat a dbát o životní pohodu. Sociální sítě jsou s tím ale nyní v přímém rozporu, jejich algoritmy jsou navrženy tak, aby nutily lidi scrollovat a sledovat další a další příspěvky a bránily jim vypnout a relaxovat,“ prohlásil Jack Constantine, CDO a autor produktů Lushe.

Dopad tohoto kroku může být velký, především z hlediska tržeb. Počet sledujících na sociálních sítích Lushe se totiž pohybuje v řádu milionů. Společnost se ale sociálních médií nevzdala úplně, ponechala si účet na Pinterestu, Twitteru a YouTube.

Zdroj: Lush