maisie williams
H&M

Maisie Williams z Hry o trůny se stala ekologickou ambasadorkou značky H&M

Herečka Maisie Williams, která se proslavila zejména rolí Aryi Stark v oblíbeném seriálu Hra o trůny, se stala globální ambasadorkou udržitelnosti u švédské oděvní společnosti H&M. Williams bude stát v čele celosvětové iniciativy značky směrem k udržitelnější budoucnosti módy.

Maisie Williams v prvním videu pro H&M.

Kampaň H&M ve spolupráci s Maisie Williams má zejména povzbuzovat k opětovnému použití, předělávání a recyklaci nechtěných oděvů. „V této roli budu úzce spolupracovat s odborníky v rámci H&M na iniciativách udržitelného rozvoje a utvářet cestu k přístupné a cirkulární budoucnosti módy. Dlouhodobým cílem je do roku 2030 používat 100 % recyklované nebo jinak udržitelné materiály na výrobu textilu napříč celou značkou H&M Group. Je čas jednat a vytvořit životaschopnější výrobní okruhy v módě, abychom ochránili naši planetu pro další generaci,“ vysvětluje podstatu partnerství britská herečka.

Ambasadorka v reálu i v digitálu

První společnou aktivitou bylo představení digitálního avataru Maisie, který vytvořili 3D animátoři z Goodbye Kansas Studios. Avatar se objevil v populární hře Animal Crossing: New Horizons, kde H&M vytvořilo svůj vlastní ostrov, Looop, a vyladilo ho do tématu udržitelnosti a ekologie. Při objevování ostrovních zákoutí se hráči můžou dozvědět praktické informace a sdílet své myšlenky o cirkulární módě. Navíc mohou i recyklovat své herní outfity.

Název ostrova je totiž odvozený od stroje na recyklaci oděvů, který společnost vytvořila v reálném světě. Recyklační stroj Looop je v provozu od října loňského roku, zatím jen na pobočce ve Stockholmu. Zákazníci sem mohou přinést obnošené oblečení a zaměstnanci jim přímo před očima ukazují proces, kterým z něj vyrábí nové kusy oděvu.

Postava Maisie Williams ve hře Animal Crossing. Zdroj: H&M.

Konec fast fashion?

Oděvní gigant H&M zjevně pracuje na nápravě své reputace. Jako jeden z největších módních řetězců na světě se do velké míry podílí na znečišťování životního prostředí. H&M je jednou ze značek, které dlouhodobě upřednostňovaly fast fashion (rychlou módu), tedy masovou výrobu oblečení za nízké ceny, kde kvantita výrazně převažuje nad kvalitou. Takový přístup ale přinesl negativní ohlasy veřejnosti. A to zejména poté, kdy dánští investigativní novináři obvinili H&M z toho, že pálilo tuny oblečení, které se řetězci nepodařilo prodat.

V posledních letech ale u této společnosti lze pozorovat snahu o ekologičtější přístup. Kromě výše zmíněného se zavázala, že do roku 2040 bude uhlíkově negativní.