čerstvě utrženo
Čerstvě utrženo

Okurky bez samolepek. Čerstvě utrženo přichází s novým značením

Farmářské družstvo Čerstvě utrženo, které na tuzemský trh dodává lokální zeleninu a ovoce, jako první český producent přichází s moderním laserovým značením.  Řešení nahrazuje původní papírové samolepky a přináší značné úspory materiálu a odpadu.

Salátové okurky Hugo z produkce Čerstvě utrženo nyní mají ekologické laserové značení. Značka je na povrchu dobře viditelná, a přitom nijak neovlivní chuť, vůni, poživatelnost či kvalitu okurky.

Čerstvě utrženo
Zdroj: Čerstvě utrženo

„Huga jsme potřebovali hned na začátku jeho uvedení na trh viditelně označit, aby v prodejnách nedocházelo k záměně naší moravské okurky s okurkami ze zahraničí. Začali jsme tedy používat malé papírové samolepky, které ale nebyly funkční. Okurka má hodně vlhkosti, samolepky nedržely a odlepovaly se. Inspirovali jsme se proto v zahraničí a vyzkoušeli nejmodernější laser. Ten okurku šetrně označí, navíc úplně bez odpadu,“ říká Josef Karpíšek, vedoucí farmy ve Velkých Němčicích, kde okurky Hugo pěstují.

Lokální pěstování ovoce a zeleniny

Čerstvě utrženo je sdružení několika tuzemských farmářů, kteří pod společnou značkou pěstují a dodávají do obchodů lokálně pěstovanou zeleninu a ovoce. Za každým vypěstovaným kusem stojí konkrétní lidé, kteří se jim do poslední chvíle věnují. Farmáři se snaží co nejvíce šetřit přírodu, vyhýbají se chemii a zbytečně neplýtvají vodou. Namísto pesticidů používají výhradně přirozenou biologickou ochranu a maximum přirozeného světla a vzduchu.

Produkty s logem Čerstvě utrženo najdete ve vybraných supermarketech a online obchodech, ale také v prvních třech kamenných prodejnách v Brně. Více informací najdete na webu a sociálních sítích družstva.

Zdroj: TZ