Zdroj: Junjie Xu, Pexels

Prazdroj zkoumá preference zákazníků. V prodejnách umisťuje senzory

Pivovar Plzeňský Prazdroj začal v prodejnách využívat chytré senzory. Nabídka na základě získaných dat má zákazníkům umožnit rychlejší a pohodlnější nákupy.

Každý z nás se chová na základě zažitých vzorců a nakupování není výjimkou. Obchodníci mají různé skupiny zákazníků dobře zmapované a vydávají nemalé prostředky na to, aby je po všech stránkách poznali co nejlépe – a nabídli jim tedy přesně to zboží, pro které si přišli. A nejlépe ještě něco navíc. Proto se pečlivě starají o rozmístění zboží na ploše obchodu.

Plzeňský Prazdroj
Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Také Plzeňský Prazdroj, největší výrobce piva v Česku, dobře ví, že například palety je výhodnější umísťovat u vchodů, kde díky nim prodej stoupá až o 50 procent. Speciální stojany jsou pak nejefektivnější u centrální uličky, kde poutají pozornost nakupujících. A lednice fungují ideálně pro impulzivní nákup.

Aby své zákazníky firma poznala ještě lépe, umístila v obchodech do lednic, na stojany a na palety chytré senzory a váhy. V různých částech obchodu tak monitorují, odkud lidé berou jejich produkty nejčastěji a kde naopak zůstávají. Přes 130 unikátních senzorických zařízení, která jsou nezávislá na infrastruktuře prodejny, je nyní umístěno v 70 obchodech nejznámějších řetězců v České republice a na Slovensku.

Výsledkem měření bude zjištění, ve které části daného obchodu lidé preferují nákup svého oblíbeného nápoje, a po dohodě s prodejcem jej tam umístí. Další data pak rozhodnou o individuálním přizpůsobení nabídky a dostupných variant balení pro jednotlivé obchody. „K tomu nám pomáhají i sociodemografické údaje a samozřejmě dlouhodobé záznamy o tom, co se kde prodává,“ vysvětluje Pavel Císař, který má v Prazdroji na starosti prodej v retailu.

Zdroj: Plzeňský Prazdroj