Spoluzakladatel Netflixu odhaluje v nové knize neortodoxní kulturu jedné z nejinovativnějších společností světa

Kniha z pera zakladatele Netflixu Reeda Hastingse, No Rules Rules, vychází v českém překladu. Po zářijové americko-britské premiéře vzbudila svým obsahem zájem veřejnosti, a to nejenom té odborné. Kniha vychází pod názvem Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět.

Netflix je společnost, která svůj úspěch založila na radikální kultuře vedení, vzdorující tradici i všem očekáváním. Reed Hastings dokázal vytvořit takovou firemní kulturu, díky které se společnost stala jednou z nejvynalézavějších firem na světě. A tato pravidla, zkušenosti a zásady u nás vycházejí knižně, a to v českém překladu.

Kniha Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět, je dosud nezveřejněný popis radikální filozofie Reeda Hastingse. Čerpá ze stovek rozhovorů se stávajícími i bývalými zaměstnanci z celého světa a zveřejňuje také nikdy nevyřčené příběhy plné pokusů a omylů vlastní Hastingsovy kariéry. S Erin Meyerovou, autorkou knižního bestselleru The Culture Map, se Reed Hastings ponořil hluboko do systému fungování celé společnosti. Erin Meyerová doplňuje uvedené příběhy a informace marketingovými a obchodními znalostmi a prezentuje jejich úspěch z pohledu byznysu. 

Díky Hastingsovým novým standardům si v Netflixu cení lidí více než procesů, upřednostňují inovace místo efektivity a poskytují zaměstnancům kontext namísto kontroly. Ve společnosti také neexistují žádná pravidla pro dovolenou ani pro výdaje, zaměstnanci nemusejí nic schvalovat a společnost je navíc platí nejlépe na trhu. Když Hastings se svým týmem vymyslel tyto neortodoxní principy, byly to metody v té době neznámé a nevyzkoušené. Během krátké doby však vedly k rychlosti a k odvážným rozhodnutím, díky kterým se Netflix stal jednou z nejoblíbenějších značek světa. 

„Reed Hastings brzy zjistil, co je zapotřebí k vybudování velké společnosti, která navíc velkou zůstane,“ říká Jim Collins, autor knihy Jak z dobré firmy udělat skvělou a spoluautor knih Build to Last a Beyond Entrepreneurship„V knize Pravidlo žádných pravidel společně s Erin Meyerovou popisují koncept, díky kterému se Netflix stal jednou z nejosobitějších a nejpůsobivějších společností na planetě,” dodává. 

Kniha, která funguje i jako čtivá byznysová příručka, je zajímavou inspirací pro ty, kteří vedou týmy nebo celé firmy. Podněty tu najdou také tací, kdo budují startupy a chtějí vybudovat něco stálého, úspěšného a velkého. 

„Výborně a svižně napsáno, nadčasové i aktuální, praktické a vycházející z reality, chytré a moudré. Přečtěte si to a poznejte tajnou ingredienci Netflixu předloženou samotným mistrem,“ říká Jim Collins, autor knihy Jak z dobré firmy udělat skvělou