Tančící křečci se umístili v první trojce českého YouTube

Začátkem roku vyhlásil YouTube i český žebříček nejúspěšnějších hudebních a nehudebních videí. První reklamní spot tancujících křečků Dedoles dobíjí i český YouTube. Počet shlédnutí reklamního videa, kterým změnila společnost svůj přístup k reklamě, se blíží v Česku ke 4 milionům a toto číslo jim zajistilo 2. místo. Na Slovensku si stejná reklama získala nejen srdce Slováků, ale také první místo nehudebních videí na slovenském YouTube. 

Zakladatel Dedoles Jaro Chrapko nepovažoval křečky při prezentaci prvních konceptů za své favority, prozrazuje autor konceptu Radovan Andrej Grežo. “Ve prospěch křečků nakonec rozhodlo to, co se později i potvrdilo – měli největší potenciál získat placená média. Byl to koncept, kde byla šance, že si ho lidé budou pouštět proto, že chtějí a nejenom proto, že jim ho algoritmus ukáže před jiným videem na YouTube,” vysvětluje Grežo. 

Z průzkumů vyplývá, že to byl skutečně dobrý krok. Za rok 2020 se znalost značky Dedoles zvedla prudce nahoru: „Podpořená znalost značky stoupla z přibližně 20 % až na 83 % na Slovensku a v České republice na 60 %, a to díky chytlavé muzice a roztomilým křečkům. Ve hře byly i kočky nebo ježek. Jenže jak bychom ježka oblékli do spodního prádla? Křečci byli neokoukaní a nikdo je zatím nevyužíval,“ doplňuje Martin Mrva, marketingový ředitel Dedoles.

Koncept křečků byl původně navrhován pro slovenské a české diváky, na podzim se reklama začala vysílat i ve Slovinsku a tančící křečci se pokusí roztancovat postupně i diváky v dalších zemích, kde Dedoles působí.