Zdroj: nrd, Unsplash

V anketě Rostlinný produkt roku zvítězil veganský Camembert

Mezi českou populací roste obliba rostlinných alternativ k mléčným produktům. Kromě dat z průzkumu tomu odpovídají i výsledky ankety Rostlinný produkt roku 2021.

Stále více lidí při nákupu sahá po rostlinných produktech. Podle průzkumu agentury InsightLab z letošního února totiž téměř tři čtvrtiny Čechů konzumují rostlinné alternativy v rámci svého běžného jídelníčku. Podle statistik je největší zájem o náhražky mléčných produktů, za nimiž následují alternativy masa. Až 44 procent využívá rostlinné obdoby mléka, 36 procent masa a skupinu uzavírají jogurty s 28 procenty.

Zdroj: Karolina Grabowska, Pexels

Tento společenský jev potvrzují i výsledky letošní ankety o Rostlinný produkt roku, kde první příčku získal rostlinný sýr Camembert od Nurishh. Za ním následoval Ovsánek, který je podobný jogurtu a vyrobený z klíčeného ovsa. Vítěznou trojici uzavírá kokosový jogurt Ah. Spotřebitelé na webu projektu Rostlinně, kde probíhalo hlasování, vybírali ze 14 nominovaných produktů, které spojovalo jejich uvedení na trh v loňském roce.

V rámci ankety jde o výraznou změnu, jelikož předchozím ročníkům dominovaly alternativy masa, které tentokrát získaly nejlépe páté místo. „Řada lidí měla problém s přechodem na rostlinnou stravu právě proto, že se nedokázali vzdát sýrů. Teď už se ale ničeho vzdávat nemusí, protože i tyto alternativy urazily dlouhou cestu a dnes už existují produkty nerozeznatelné od konvenčních sýrů,“ říká k výsledkům ankety projektová manažerka Rostlinně Lujza Demuthová.

Někteří lidé volí rostlinné alternativy kvůli snaze snížit svoji spotřebu živočišných produktů z etických, ekologických, zdravotních či jiných důvodů. A část společnosti je konzumuje zkrátka z důvodu chutnosti.

Zdroj: Rostlinně