LEGO stavebnice
Zdroj: LEGO Group

93 procent dospělých je pravidelně ve stresu, zjistil průzkum

Studie společnosti LEGO ukázala, že se 93 % dospělých pravidelně cítí ve stresu a 80 % hledá nové způsoby, jak relaxovat.

Výsledky průzkumu publikované ve zprávě Play Well 2022 ukazují, že řešení stresu u dospělých by mohly přinést praktické a kreativní aktivity. 86 % dotazovaných totiž uvedlo, že jim hry pomáhají odpočinout si od práce a 89 % z nich tvrdí, že je udržují bystré. Průzkum, který si zpracoval výrobce stavebnic LEGO, zahrnoval odpovědi více než 33 tisíc dospělých lidí z 33 zemí světa a uskutečnil se mezi únorem a březnem 2022.

LEGO tvrdí, že řešení stresu u dospělých by mohly přinést praktické a kreativní aktivity.
LEGO tvrdí, že řešení stresu u dospělých by mohly přinést praktické a kreativní aktivity. Zdroj: LEGO Group

Výzkum zjistil, že se 41 % dospělých cítí více ve stresu než v roce 2019. Jako jeden z největších stresových faktorů se přitom ukázala práce. 60 % lidí uvedlo, že má problém se od práce odpojit, 74 % lidí kontroluje svůj e-mail mimo práci a 61 % považuje udržení rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem za těžší než před pandemií. 58 % lidí dokonce přiznalo, že relaxováním tráví denně méně než jednu hodinu.

Kreativní záliby jako lék proti stresu

Odpovědí na stres je nejčastěji aktivní vyhledávání nových způsobů, jak se uvolnit. Většina lidí (92 %) se snaží vykonávat činnosti, které souvisejí s jejich koníčky a zájmy. S obyčejným sledováním televize se ale přitom nespokojí. Více než tři čtvrtiny respondentů (78 %) věří, že dělat něco kreativního nebo manuálního je naplňuje více než dělat něco pasivního.

Polovina (53 %) navíc tvrdí, že učení se novým kreativním dovednostem se pro ně stalo důležitějším, než tomu bylo před pandemií. Většina lidí uvedla, že jim hry pomáhají uvolnit se a cítit se v klidu (87 %), odpočinout si od práce (86 %) a pocítit úlevu od každodenního života, domácích prací a starostí (85 %).

Dánské LEGO tímto průzkumem chce samozřejmě především upozornit na vlastní sortiment stavebnic určených pro dospělé. Ten nabízí široký výběr, včetně stavebnic inspirovaných filmy, ikonami popkultury, luxusními auty nebo slavnými architektonickými díly. Kromě toho LEGO nedávno spustilo v Londýně, Šanghaji a New Yorku speciální akce pod hlavičkou LEGO Lates. Do tamních prodejen zve dospělé na zábavný program, kterým rovněž mohou zkusit odbourat stres.

Zdroj: LEGO Group