Zdroj: Chris Robert, Unsplash

Cyklisté s nadváhou čelí nadávkám. Nová kampaň je chce podpořit

Značka Fat Lad At The Back, která se specializuje na plus size cyklistické oblečení, přišla se zajímavou reklamní kampaní. V ní poukazuje na zaběhlé představy o postavách cyklistů a cyklistek.

Britská společnost Fat Lad At The Back, která vyrábí plus size cyklistické oblečení, chce změnit stereotypy v cyklistickém odvětví. Hlavní inspirací nové kampaně byly nepříjemné zážitky z vyjížděk, které sdíleli členové cyklistické komunity na internetu.

reklamní kampaň tlustí můžou pro značku Fat Lad At The Back
Reklamní kampaň cyklistické značky. Zdroj: Fat Lad At The Back

Přispěvatelé často popisovali narážky na své tělo, diskriminaci a nadávky, se kterými se při jízdě na kole setkali. Právě z toho vznikla část sloganu Fat C*n’t, který můžeme chápat ve významu „tlustý nemůže“, a zároveň s malou změnou vznikne anglická nadávka „cunt“. Kampaň ale nepoukazuje na to, co objemnější lidé nemůžou dělat. Naopak druhou částí sloganu „Actually, Fat Can“ vyzdvihuje, že i „tlustý může“.

„Ať už má společnost o tlustých lidech jakékoli předsudky, naše komunita je důkazem, že nás tělesné proporce nezastaví a že tlustý může,“ říká ke kampani spoluzakladatelka společnosti Lynn Bye. Samotný nápad a realizace vznikla ve spolupráci s agenturou Mellor&Smith.

Značka v kampani cíleně používá slovofat“, tedy tlustý. Chce totiž přispět k tomu, aby se zbavilo hanlivého podtónu. „Tlustý pro nás nikdy nebylo negativní slovo, je to jen další přídavné jméno. Vaše tělo vás nedefinuje. Chceme, aby o tom lidé začali mluvit a abychom mohli vzdělávat společnost a naučit ji respektovat a přijímat lidi všech velikostí,“ popisuje Bye.

Podle značky mají mít všichni lidé stejnou možnost sportovat pro zdraví a štěstí. Část lidí totiž urážky či předsudky odradí od pohybu ještě dříve, než vůbec začnou.

Zdroj: Fat Lad At The Back