Mojo Vision
Zdroj: Arteum, Unsplash

Mojo Vision vyvíjí unikátní kontaktní čočky s AR. Poslouží sportovcům

Americká společnost Mojo Vision už několik let pracuje na vývoji kontaktních čoček se zabudovaným displejem. Nově oznámila, že plánuje jejich využití ve sportu a získala další velké investice.

Už v roce 2020 se Mojo Vision pochlubil prototypem kontaktní čočky s integrovaným microLED displejem. Původně se ale startup plánoval zaměřit jen na uživatele se zhoršeným zrakem, kteří by byli ochotní překonat možný fyzický diskomfort, který by taková vylepšená čočka mohla způsobovat. Nyní to vypadá, že se problémy původního prototypu podařilo alespoň částečně vyřešit. Společnost totiž oznámila, že čočky budou moct využívat i sportovci a navázala strategická partnerství hned s několika sportovními a fitness značkami.

Mojo Vision
Zdroj: Mojo Vision

Podle průzkumu, který si nechala společnost zpracovat, 74 % lidí kvůli sledování vlastního výkonu při sportování obvykle nebo vždy používá nositelná zařízení (wearables). Nové čočky mají tuto zkušenost vylepšit a v reálném čase před očima zobrazovat údaje, které se sportovcům obvykle zobrazují na chytrých náramcích nebo hodinkách. Během sportování tedy budou mít neustálý přehled o svém výkonu a životních funkcích.

Mezi nové partnery společnosti patří Adidas Running (běhání, trénování), Trailforks (cyklistika, turistika), Wearable X (jóga), Slopes (zimní sporty) a 18Birdies (golf). Mojo Vision chce využít oborových znalostí těchto firem a prozkoumat další možnosti nastavení rozhraní kontaktních čoček. Mají totiž vyhovovat široké škále sportovců na všech úrovních dovedností.

Zatím se neví, kdy společnost uvede čočky na trh. V lednu ale oznámila zisk dalších investic v hodnotě 45 milionů amerických dolarů. Nové prostředky zvyšují celkové financování společnosti na 205 milionů dolarů (v přepočtu přibližně 4,4 miliardy korun).

Zdroj: Mojo Vision