Heineken
Zdroj: Christian Gertenbach, Unsplash

Nová kampaň od Heinekenu odsuzuje genderové předsudky ve fotbale

Výrobce piva Heineken v nové kampani odhalil svůj záměr bojovat s genderovými předsudky, které negativně ovlivňují hráčky a fanynky fotbalu.

Podle průzkumu Women in Football z roku 2020 dvě třetiny žen (66 %) zažily na fotbalovém pracovišti diskriminaci na základě genderu. To je jeden z faktů, na jejichž základě se společnost Heineken rozhodla rozšířit záběr svého sponzorství a přitáhnout pozornost k problémům, kterým ženy ve spojitosti s fotbalem čelí.

Heineken
Alex Scott v novém spotu značky piva Heineken. Zdroj: Heineken

Přesné statistiky

Prvním krokem, který společnost podnikla k nápravě genderových předsudků, je boj proti nepřesným statistikám dostupným na internetu. Ve spolupráci s GOAL vytvořila webové stránky Fresher Football, kde poskytuje odpovědi na nejpopulárnější otázky o UEFA Champions League. Ty byly dosud běžně dostupné, ale často přehlížely klíčová data týkající se ženské hry. Heineken na webu zahrnuje všechna dostupná fakta o úspěších obou pohlaví.

Cílem této webové stránky je povzbudit fanouškovské stránky a vyhledávače k tomu, aby rozpoznávaly a zpřesňovaly dostupné informace, a to bez ohledu na gender. Aby toho firma dosáhla, zavázala se, že se bude snažit ovlivňovat online vyhledávání a nakupovat klíčová slova týkající se populárních otázek ohledně fotbalu.

Fotbalu fandí i ženy

Kromě toho Heineken zveřejnil dva nové spoty. Reklama s názvem Cheers to All Fans, Men Included (Na zdraví všem fanouškům, včetně mužů) zdůrazňuje mylnost představy, že mezi fotbalovými fanoušky jsou jen muži. Ve druhém spotu pojmenovaném Greatest Goal představuje novou ambasadorku značky, moderátorku a bývalou profesionální fotbalistku Alex Scott. Ta bude po boku současného ambasadora Thierryho Henryho propagovat důležitost genderové rovnosti v tomto sportu.

„Na fotbalu miluji to, že spojuje lidi ze všech oblastí života. Každý má právo účastnit se sportu, který miluje, ať už je fanouškem nebo hráčem. Sport je sport a nikdo by neměl zůstat stranou. Proto jsem nadšená ze spolupráce s Heineken. Společně zpochybníme stereotypy, fotbal by měl být pro každého,“ okomentovala spolupráci Alex Scott.

Nový spot značky Heineken věnovaný genderové rovnosti.

Zdroj: Heineken