Zápach z úst
Zdroj: Pixabay

Místo záporáků zápach z úst. V metaverse se spustila neobvyklá hra

Žádní vojáci nebo krvelačné zombie. Hráči aktivace Breathcalypse, spuštěné značkou Listerine, museli bojovat proti smrtelnému zápachu z úst.

Výrobce ústních vod Listerine, který spadá pod Johnson & Johnson, originálním způsobem debutoval ve světě metaverse. Ve spolupráci s brazilskou pobočkou agentury Wunderman Thompson spustil herní aktivaci Breathcalypse v oblíbeném virtuálním městě Complexo. Všechny postavy se zde probudily se smrdutým dechem a jediné, co je mohlo spasit, byla právě ústní voda.

V Breathcalypse hráči bojovali proti zapáchajícímu dechu. Zdroj: Wunderman Thompson

Záchrana virtuálního světa

Complexo je otevřený svět, který za běžných okolností slouží k simulaci skutečného života. Po spuštění Breathcalypse však všechny avatary ve městě začaly chrlit zapáchající zelený kouř a čelily stále rozmazanějšímu vidění a záchvatům úzkosti. Pokud se hráči setkali s někým dalším se stejným problémem, potíže se ještě zhoršily. Museli proto vyhledávat automaty nebo lékárny, kde se dala sehnat antiseptická ústní voda Listerine.

Život v tomto virtuálním městě je v Brazílii aktuálně velmi populární, mimo jiné i díky tomu, že ho streamuje řada hráčů na platformě Twitch. Ke vstupu do hry zájemci potřebují pozvánku, takže se do ní dostávají obvykle tak, že sledují brazilské streamery při hraní.

Apokalypsu způsobenou špatným dechem značka poprvé aktivovala 25. října. „Nikdo nevěděl, odkud to přišlo. Hráči ve svých živých streamech reagovali na tuto novou dynamiku a snažili se s pomocí tisíců diváků pochopit, co se děje. Poté největší influencer ve hře dostal balíček s tipem, jak problém vyřešit: Listerine. Hráči si museli ve hře koupit produkt a použít jej, aby se zbavili zápachu z úst. Objevily se tam billboardy s nápovědami, kde se produkt nachází,“ popsala pro server Muse by Clio Keka Morelle, kreativní šéfka agentury Wunderman Thompson.

Miliony zhlédnutí

Morelle serveru také vysvětlila, co značku motivovalo pustit se do tohoto kousku – byl to především velký počet diváků, který sleduje herní streamy. Jen během prvních 24 hodin se hra objevila ve stovce různých streamů a přinesla 395 hodin brandového obsahu, který měl dohromady 3,8 milionu zhlédnutí.

Zdroj: Muse by Clio, Design Taxi, Wunderman Thompson